اسامی گزارشگران فساد محرمانه باقی می ماند

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سامانه گزارشگران فساد از امنیت بالایی برخوردار است، گفت: اسامی گزارشگران فساد محرمانه باقی می ماند و جایی افشا نمی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن درویشیان در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه گزارشگران فساد در جمع خبرنگاران در مورد قرارداد ویلموتس و نامه دادسرا و سازمان بازرسی به رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: درخواستی از سوی سازمان بازرسی ارسال نشده و شاید خود دادسرا این کار را انجام داده باشد. سازمان بازرسی درخواستی در این زمینه نداشته است. از ابتدا بر اساس گزارش ها اطلاعاتی پیدا کردیم و از اول به قرارداد ورود یافتیم و پس از بررسی اشکالات قابل توجه شکلی و ماهوی در قرارداد به چشم می خورد.

 

رییس سازمان بازرسی ادامه داد: در این موضوع به تفصیل بازرس مربوطه گزارشاتی را ارایه کرد که شاید بتوانیم بگوییم این قرارداد از مصادیق قراردادهای ترکمن چای بوده. در این قرارداد مالیاتی که معلوم است که خود فردی که ذی نفع است پرداخت کند را فدراسیون فوتبال بر عهده گرفته است.

 

وی گفت: این افراد بدهی های مالیاتی بسیاری دارند و پول آن را نداشتند و از جای دیگر قرض کردند.

 

حجت الاسلام درویشیان اظهار کرد: این میزان قرارداد با این مقدار اشکالات و بدون رعایت تشریفات قانونی بررسی شده و گزارش آن آماده و به زودی منعکس می شود.

 

حجت الاسلام درویشیان در مورد سامانه گزارشگران فساد و ثبت گزارش های مردمی در این سامانه اظهار کرد: ثبت گزارش در آن سامانه مشروط بر ارایه مستندات در گزارش های مردمی است و از سوی دیگر باید رسیدگی به این گزارش در صلاحیت سازمان بازرسی باشد تا توسط این سازمان پیگیری شود.

 

رییس سازمان بازرسی حمایت از تولید و مسکن را در اولویت سازمان بازرسی دانست و گفت: ممکن است موضوعاتی در اولویت های پایین تر باشند و نباید مردم انتظار آن را داشته باشند که از همان ابتدا که گزارش را ارسال کردند، سریعا مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

 

وی افزود: ممکن است هزاران گزارش به سازمان بازرسی برسد که نمی توان آن را در زمان کوتاهی بررسی کرد. اگر گزارشات مستند و مرتبط با وظایف این سازمان باشد، حتما آن را بررسی می کنیم و در صورتی که به سازمان بازرسی ارتباطی نداشته باشد، بایگانی می شود و به گزارشگر اطلاع می دهیم.

 

وی در مورد امنیت گزارشگران فساد گفت: شبکه ما از امنیت بالایی برخوردار است و تاکنون مشکل خاصی در رابطه با آن نداشتیم و مراقبت می کنیم تا اگر نیاز به اقدامات دیگری در راستای افزایش امنیت باشد، انجام شود. گزارشگران فساد اسامی شان محرمانه باقی می ماند و جایی افشا نمی شود.

 

وی با بیان اینکه حمایت های معنوی از گزارشگران فساد به عمل می آید، تصریح کرد: برای افرادی که نگران هستند مشکلی برایشان پیش بیاید از تمامی ظرفیت های قانونی استفاده می کنیم و اگر محرز شود دستگاهی نسبت به گزارش دهنده برخورد نامناسبی داشته است، آن را پیگیری می کنیم و از نظر مادی نیز از گزارش های اثرگذار و مستند که به نتیجه برسد، حمایت می کنیم.

 

وی در مورد آخرین وضعیت پیگیری بازگشت ارزهای حاصل از صادرات اظهار کرد: گزارش تمام افرادی که تعهدات ارزی شان منقضی شده به دادستانی کل ارایه می شود که مبلغ آن حدود 20 میلیارد یورو است و دادستانی اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

وی گفت: نسبت به کسانی که واردات داشته اند، تعهدات حدود 10 میلیارد یورو بوده که منقضی شده و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است که بر اساس اولویت دنبال می شود./

کد خبر 962398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha