جلوگیری از تعطیلی اصل عزاداری حسینی با رعایت نکات بهداشتی کرونا

آیت الله دژکام گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) در هر شرایطی لازم است و به علاوه حفظ جان نیز از واجبات است و باید امسال با شیوع کرونا با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی و قوانین، شرایطی ایجاد کنیم تا اصل عزاداری تعطیل نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در جمع ستایشگران و مداحان حسینی شیراز گفت: آتشی که شهادت امام حسین (ع) در دل مومنان ایجاد کرده است هرگز خاموش نمی شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: این آتش در دل مومنان تا قیامت برافروخته خواهد بود و مداحان و خدمتگزاران هیئات حسینی و ستایشگران عشق و فداکاری در راه خدا با عزاداری برای امام حسین (ع) نقش ارزنده ای دارد.

وی اضافه کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) در هر شرایطی لازم است و به علاوه حفظ جان نیز از واجبات است و باید امسال با شیوع کرونا با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی و قوانین، شرایطی ایجاد کنیم تا اصل عزاداری تعطیل نشود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: لازم است تا خودمان را با شرایط کنونی تطبیق دهیم و نمادهای عزای حسینی را در این شرایط پر رنگ تر کنیم که در جلوگیری از شیوع کرونا، فعالیت هیئت های مذهبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت کامل تاثیر بسزایی خواهد داشت.

آیت الله دژکام اعلام کرد: هئیت های مذهبی، طبق امر مقام معظم رهبری از مصوبات ستاد کرونا برای عزاداری محرم تبعیت خواهند کرد که با این اقدام موثر، مشکل خاصی به لطف خدا پیش نخواهد آمد.

کد خبر 962463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha