برگزاری مراسم تعویض پرچم و برافراشته شدن بیرق سوگواری در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

حجت الاسلام سلامی گفت: مراسم تعویض پرچم و برافراشته شدن بیرق سوگواری بر فراز گنبدهای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) و حضرت سیدمیر محمد (ع) ساعت ۱۸ روز پنج شنبه ۳۰ مرداد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «احمد سلامی»، امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در تشریح ویژه برنامه های سومین حرم اهل بیت (ع) در دهه اول محرم به خبرنگاران گفت: مراسم ماه محرم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی در ایوان و صحن حرم مطهر (ع) برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) افزود: بدین ترتیب، مراسم تعویض پرچم و برافراشته شدن بیرق سوگواری بر فراز گنبدهای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) و حضرت سیدمیر محمد (ع) ساعت 18 روز پنج شنبه 30 مرداد انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم عزاداری محرم نیز در این حرم مطهر از 30 مرداد آغاز می شود و تا 11 شهریور ادامه خواهد شد که در این شب ها پس از اقامه نماز مغرب و عشا، سخنرانی و مرثیه سرایی با حضور علمای دینی و مداحان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سلامی از پخش ویژه برنامه «رادیو حرم» به صورت زنده در طول دهه اول محرم خبر داد و اعلام کرد: زیارت عاشورا، هر روز از 30 مرداد تا 11 شهریور از ساعت 6 و 15 دقیقه تا هفت و 15 دقیقه صبح و در روز عاشورا از ساعت 11 تا 12 و 30 دقیقه در ایوان حرم مطهر حضرت سیدمیرمحمد (ع) خوانده می شود.

وی افزود: یک مسابقه اینترنتی با موضوع قیام امام حسین (ع) به نام «ثارالله» برگزار خواهد شد که علاقمندان می توانند برای شرکت در آن از ۱ تا ۱۲ شهریور به آدرس shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اضافه کرد: محفل انس با قرآن کریم در طول دهه اول محرم در صحن مطهر(ع) و کلاس های تخصصی مرکز دارالقرآن به صورت مجازی نیز از برنامه های این دهه است.

وی اعلام کرد: مسابقه حفظ و مفاهیم سوره «فجر» و طرح «من تلاوت را دوست دارم»، مسابقه اینترنتی نقاشی برای کودکان هفت تا ۱۰ سال، مراسم عزاداری و نوحه خوانی ویژه جوانان و نوجوانان در صحن مطهر و ... از برنامه هایی است که در دهه اول محرم برگزار خواهد شد.

کد خبر 962488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha