کمرنگ شدن آئین عزاداری محرم خواست بدخواهان و استکبار است

مقدم با اشاره به اهمیت رعایت قوانین بهداشتی در جریان برپایی آئین عزداری حسینی گفت: کمرنگ شدن آئین عزاداری محرم خواست بدخواهان و استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « ناصر مقدم» طی نشست خبری با محوریت مدیریت روانی که چهارشنبه 29 مرداد در سالن گفت و گو برگزار شد گفت: برپایی آئین عزاداری محرم در سال جاری با شرائط متفاوت تری نسبت به سال های گذشته برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: شبکه های معاند و استکبار همواره با فرهنگ ملی و آموزه های عاشورایی مردم ایران دشمنی داشته و دارند.

به گفته مقدم، کاهش آئین عزاداری محرم خواست بدخواهان و استکبار است به ویژه آنکه در شرائط شیوع کرونا ویروس نیز قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: القاء اینکه نباید مراسم محرم برگزار شود و تحریف واقعیت ها و اخبار یکی از خواسته ها و مطالبان دشمنان است و در این میان باید با هوشیاری و درایت ویژه نسبت به این مسائل توجه ویژه ای داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی البرز توضیح داد: رعایت قوانین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در جریان برپایی مراسم های عزاداری از جمله نکات قابل توجه و با اهمیتی است که باید به آن به صورت ویژه توجه داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز عنوان کرد: مدیریت جو روانی جامعه در جریان شیوع این بیماری یکی از مطالب مهم اساسی است که در قالب امر به معروف و نهی از منکر باید توجه شود.

مقدم توضیح داد: عزاداری محرم حسینی در سال جاری در قالب حسینیه فضای مجازی، نذر ماسک و دیگر کمک های مومنانه، برپایی مراسم ها و عزاداری های آنلاین غیر حضوری با شعار هر خانه یک هیئت برگزار می شود.

کد خبر 962501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha