هیئت‌های مذهبی باید مجموعه‌های اندیشه‌ورزی برای بررسی مشکلات و معضلات محله خود برپا کنند

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی باید مجموعه‌های اندیشه‌ورزی برای بررسی مشکلات و معضلات محله خود برپا کنند گفت: نباید اجازه دهیم فرهنگ منحط غربی در جامعه رواج پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» شامگاه (چهارشنبه 29 مرداد) در گردهمایی هیئت‌های مذهبی اهواز، کارون و باوی که در مصلی نماز جمعه اهواز برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت حلول ماه محرم اظهار کرد: زیارت امام حسین (ع) اگر همراه با معرفت به حق ایشان باشد دارای ثواب بسیاری خواهد بود و این موضوع برای افرادی که درکی از اسلام حقیقی ندارند قابل درک نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه امام حسین (ع) همه هستی خود را در راه خدا و اسلام دادند افزود: اگر امام حسین (ع) این فداکاری را انجام نمی‌دادند امروز خبری از مناسک حج نبود، لزوم زیارت امام حسین (ع) در روزهای مختلف نشان از بزرگ بودن اقدام جهادی ایشان دارد.

 

وی خانواده، آموزش و پرورش و مسجد را سه محور مهم در فرهنگ‌سازی یاد کرد و اذعان داشت: خانواده نقش بسیار مهمی در تربیت فرزند دارد، همچنین مدرسه به‌عنوان محیطی که دانش‌آموزان زمان بسیاری را در آن سپری می‌کنند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، مسجد نیز به‌عنوان سنگر مردمی یک مکان مهم به‌شمار می‌آید.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه اگر جامعه در بحث مذهبی دچار ضعف شده نشانه آن است که جامعه روحانی ضعیف عمل کرده است ادامه داد: باید از سرمایه‌های موجود در خانواده، مدرسه و مسجد برای تربیت جوانان ولایی استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از بزهکاری‌های اخلاقی و اجتماعی مربوط به فقر و تنگدستی نمی‌شود تصریح کرد: اگر امروز شاهد افزایش طلاق در استان هستیم نباید همه آن را به فقر مرتبط کنیم، به میزان انحراف در تربیت، این بی‌اخلاقی‌ها در جامعه نمود پیدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی باید مجموعه‌های اندیشه‌ورزی برای بررسی مشکلات و معضلات محله خود برپا کنند گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبه امام عصر (عج) از جامعه موضوع مهم خانواده است از این رو نباید اجازه دهیم فرهنگ منحط غربی در جامعه گسترش پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه همه افراد در تربیت جامعه نقش دارند و نباید به حداقلی‌ها راضی شویم عنوان کرد: مهم‌ترین پیام عاشورا نماز است، نماز انسان را به معراج می‌رساند، برای تحقق جامعه اسلامی حسینی همه باید کنار یکدیگر حضوری فعال داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر لزوم مهارت‌آموزی جوانان تاکید کرد و یاد آور شد: متاسفانه مردم شغل را در ادارات و شرکت‌ها می‌دانند، اما می‌توان با مهارت‌آموزی زمینه اشتغال شخصی را برای هر جوان ایجاد کرد، هر چند در تلاش برای استخدام نیروهای بومی در شرکت‌های استان هستیم اما نباید موضوع مهارت‌آموزی فراموش شود.

 

کد خبر 962516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha