افتتاح نمایشگاه اقتدار پهپادی وزارت دفاع با دستور رئیس جمهوری

در آستانه ۳۱ مرداد ماه (روز صنعت دفاعی) نمایشگاهی از دستاوردهای سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در حوزه ساخت و تولید انواع هواپیماهای بدون سرنشین با عنوان " نمایشگاه اقتدار پهپادی کشور" توسط رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در آستانه ۳۱ مرداد ماه (روز صنعت دفاعی) نمایشگاهی از دستاوردهای سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در حوزه ساخت و تولید انواع هواپیماهای بدون سرنشین با عنوان " نمایشگاه اقتدار پهپادی کشور" توسط رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد. امیر هوشنگ کریمیان جانشین مدیر عامل سازمان صنایع هوایی در آیین افتتاح نمایشگاه اقتدار پهپادی کشور که در اصفهان برگزار شد اظهار کرد: این نمایشگاه تجلی عزم راسخ و اهتمام متخصصان و اندیشمندان متعهد حوزه پهپادی سازمان صنایع  هوایی نیروهای مسلح در راستای پاسداری از امنیت کشور و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل  توطئه های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است.

وی افزود: با توجه به نقش و اهمیت ویژه پهپاد ها در صحنه های رزم و جایگاه آن در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و به منظور مقابله با تهدیدات منطقه ای، فرامنطقه ای و جنگ های نامتقارن و با هدف ارتقاء قدرت بازدارندگی، نمایشگاهی از دستاوردهای سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در حوزه طراحی، ساخت و تولید انواع پرنده های هدایت پذیر از راه دور که به اختصار پهپاد نامیده می شوند با عنوان" نمایشگاه اقتدار پهپادی" وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برپا شده است.

جانشین مدیر عامل سازمان صنایع هوایی انواع پهپادهای حاضر در نمایشگاه را ازنوع پهپادهای استراتژیک خانواده کرار رزمی و تاکتیکی،   پهپادهای مراقبت رزمی خانواده مهاجر به ویژه پهپاد مهاجر ۶، پهپاد شناسایی و رزمی برد بلند فطرس با مداومت پروازی بالا، انواع پهپادهای خانواده ابابیل و  پهپاد مراقبت شناسایی صادق عنوان کرد و گفت: ‌طراحی، ساخت و تولید انبوه تمامی پهپادهای حاضر در نمایشگاه توسط متخصصان ساعی و ولایتمدار سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح، با مشارکت و همکاری سازمان های صنعتی وزارت دفاع و سازماندهی شبکه همکار دانش بنیان و حمایت های بی دریغ نیروهای مسلّح و به کارگیری توان دانشی دانشگاه های کشور در راستای حراست از سرزمین مقدس ایران اسلامی و دفاع از آسمان کشور صورت گرفته است.
 
کریمیان ماموریت‌های چند منظوره حوزه رزم از جمله مراقبت، شناسایی و رزم با قابلیت تداوم پروازی بالا و هم چنین جمع آوری اطلاعات راداری و رادیویی و فریب در شبکه پدافندی دشمن را از مهم ترین ویژگی های متنوع پهپاد های به نمایش در آمده برشمرد.

وی تصریح کرد: با بهره گیری از اینگونه پهپادها درتکمیل و انطباق با سایر محصولات راهبردی شبکه دفاعی، امکان مراقبت اطلاعاتی-  رزمی شبانه روزی از مرز های گسترده خشکی و دریایی و مناطق استراتژیک کشور از جمله خلیج همیشه فارس و تنگه هرمز فراهم می شود.

جانشین مدیر عامل سازمان صنایع هوایی افزود: زیر سامانه های این محصولات از جمله پیشرانه، ایستگاه های هدایت و کنترل، سکوهای شناسایی و محموله های رزمی پهپاد ها مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دانش بنیان و با تکیه بر تعمیق و توسعه بومی سازی آنها، به دست توانمند متخصصان داخلی تولید شده است.
 
کریمیان با بیان اینکه طراحی و تولید این پهپادها نمونه موفقی از مشارکت و هم افزایی مجموعه های دفاعی و به کارگیری ظرفیت ها و قابلیت ها در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان محسوب می شود، افزود: این پهپادها علاوه بر حفظ آمادگی و ارتقاء توان رزم نیروهای مسلّح،   نقش موثری در روزآمدسازی  سامانه های پدافندی، آزمایش توپخانه و موشک های با سرعت بالا و همچنین مقابله با عوامل ناامنی و تهدید کننده نظم و امنیت کشور دارند.
 
وی با بیان اینکه تمامی سامانه های این پهپادها از جمله موتور، سامانه های شناسایی و رزمی کاملاً بومی بوده و به دست متخصصان داخلی تولید شده است گفت: دستاوردهای راهبردی در حوزه پهپاد نمونه ای بارز از اقدامات تحریم شکنانه و دست برتر نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ اراده ها با استکبار جهانی بوده و مورد عنایت خاص فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)   است.
 
جانشین مدیر عامل سازمان صنایع هوایی در پایان گفت: این موفقیت خطیر را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رئیس جمهور ایران اسلامی، مردم عزیز ایران و تمامی دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض نموده و به عنوان هدیه ای از سوی تلاشگران عرصه های صنایع دفاعی به روح پر فتوح سید الشهداء جبهه مقاومت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی تقدیم می کنیم./

کد خبر 962639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha