۱۲ هزار نیروی جدید در آموزش و ‌پرورش استثنایی نیاز است

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: درحال حاضر مدارس استثنایی حداقل نیاز به ۱۲ هزار نیرو دارد که با تدابیر اندیشیده شده امسال هزار و ۶۰۰ نیروی جدید جذب می‌شود و بقیه نیروهای لازم با تدابیر مدیریتی جبران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سیدجواد حسینی» در سفر به خراسان شمالی به کمبود نیروی انسانی در آموزش و ‌پرورش استثنایی اشاره کرد و‌ گفت: در حال حاضر مدارس استثنایی حداقل نیاز به ۱۲ هزار نیرو دارد که با تدابیر اندیشیده شده امسال هزار و ۶۰۰ نیروی جدید جذب می‌شود و بقیه نیروهای لازم با تدابیر مدیریتی جبران می‌شود.

 

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته مدارس استثنایی هم از ۱۵ شهریور بازگشایی خواهد شد، ادامه داد: سامانه شاد هم برای شروع سال تحصیلی جدید مناسب سازی خواهد شد و تلاش می شود تا ۴۰ درصد از دانش آموزانی که به این سامانه دسترسی نداشتند، از دسترسی بیشتری برخوردار شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد دانش آموزان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از رشد پنج درصدی برخوردار بوده  و امسال پیش بینی خواهد شد که همین مقدار افزایش  داشته باشیم، البته این امر، دلیل بر افزایش شمار افراد معلول نیست، بلکه شناسایی ها بیشتر شده است.

 

حسینی به جامعه هدف آموزش و پرورش استثنایی برای خدمات رسانی اشاره کرد و گفت: کودکان با نیازهای ویژه، از بدو تولد جامعه هدف این سازمان هستند و اکنون دوهزار دانش آموز زیر دو سال زیر پوشش این سازمان است.

 

به گفته وی آموزش و پرورش استثنایی ماموریت دارد تا دانش آموزان با ویژگی خاص را تحت پوشش داشته باشد و در همین ارتباط هم برای کمک به دانش آموزان با نیازهای ویژه، سعی می‌شود تا مداخله به هنگام و در زمان طلایی صورت پذیرد.

 

گفتنی است؛ رییس آموزش و ‌پرورش استثنایی کشور روز سه شنبه به منظور افتتاح نخستین مرکز جامع تشخیص، توانبخشی و آموزش کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور و کلنگ زنی خوابگاه شبانه روزی دانش آموزان با نیازهای ویژه به خراسان شمالی سفر کرده بود.

 

 

کد خبر 962693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha