حمایت دولت از ۲۱ هزار و ۱۶۵ شغل آسیب دیده از کرونا در استان لرستان

آشتاب بیان کرد: ۲۱ هزار و ۱۶۵ پرونده مربوط به مشاغل آسیب دیده از کرونا از تسهیلات حمایتی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی آشتاب» امروز(30 مرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اعتباری معادلی ۲۱۹ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان در قالب تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب دیده از بحران کرونا در استان لرستان ارائه می شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به 21 هزار و 165 پرونده مربوط به مشغال آسیب دیده از کرونا در استان تشکیل شده است، افزود: در مجموع حجم اشتغال این واحدها ۲۶ هزار و ۷۵۹ نفر است.

 

وی بیان کرد: تاکنون ۶۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان تسهیلات به هفت هزار و ۳۹۹ کسب و کار با اشتغال هشت هزار و ۴۸۹ نفر توسط بانکهای عامل استان پرداخت شده است .

 

آشتاب ابراز: بخشی از این اعتیار آن جهت پرداخت حقوق معوقه کارگران این بنگاهها و بخش دیگر به عنوان سرمایه در گردش برای جبران خسارت ناشی ازکرونا است.

 

وی همچنین به تمدید مهلت ثبت نام کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به «کسب وکارهای بیمه نشده و فاقد کد کارگاهی» تا پایان شهریور سال جاری «کسب و کارهای بیمه شده و دارای کد کارگاهی» تا ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ تمدید شد.

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: متقاضیان می‌توانند در مهلت یاد شده به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و روند ثبت نام برای دریافت تسهیلات حمایتی را دنبال کنند

 

وی اظهار کرد: هدف از پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا، حمایت دولت مشاغل متاثر از پیامدهای منفی این ویروس است.

 

آشتاب با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار و رانندگان درون و برون شهری نیز  از این تسهیلات بهره‌مند می شوند، گفت: در این راستا به بیش از ۱۰ هزارراننده ناوگان حمل و نقل استان نیز از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از بحران کرونا بهره مند می شوند.

 

کد خبر 962709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha