هیئت های مذهبی از فضای باز امامزادگان استفاده کنند/ ۵۶ بقعه استان میزبان برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی

حجت الاسلام واحدی گفت: هیئت های مدهبی استان می توانند در ایام شهادت سید و سالار شهیدان از فضای باز امامزادگان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عبدالله واحدی» ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان در جمع خبرنگاران گفت: هیئات مذهبی استان می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی از فضای باز آستان مقدس امامزادگان برای عزاداری استفاده نمایند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  با بیان انیکه سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در جهت مقابله با گسترش کرونا، در ۵۶ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود، افزود: این سوگواره در قالب سه هزار و ۹۴ برنامه‌ فرهنگی در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی از قبیل احلی من‌العسل، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی و اقامه نماز ظهر عاشورا و تاسوعا در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: توجه ویژه به ظرفیت فضای مجازی، رویکرد این نهاد در اجرای آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در سال جاری است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی در ایام عزاداری محرم و صفر از این طریق در جامعه منعکس می‌شود، خاطر نشان کرد: پویش‌های مختلف مردمی از قبیل «هر خانه یک حسینیه» و «هر منزل یک بیرق حسینی» نیز در استان راه‌اندازی شده و اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز از این پویش‌ها حمایت می‌کند.

 

حجت الاسلام واحدی همچنین به برگزاری طرح شمیم حسینی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این طرح برای اولین بار در استان مرکزی اجرا شد و بر اساس آن از موقوفات تعزیه داری و روضه‌خوانی در جهت نذورات و اطعام عزاداران استفاده‌های بهینه شد.

 

وی همچنین با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نذورات موقوفات با نیات روضه‌خوانی و تعزیه داری به صورت بسته‌های خشک غذایی بین نیازمندان اجرا می‌شود، گفت:  در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

حجت‌الاسلام واحدی در ادامه به اجرای برنامه تلوزیونی « با نوای کاروان» نیز اشاره کرد و افزود: این برنامه هر شب  ساعت ۲۱ الی ۲۲ در شبکه استانی آفتاب به صورت زنده از آستان مقدس بقاع متبرکه سطح استان پخش می‌شود.

 

 

کد خبر 962715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha