رویداد صنایع روستادوست در خراسان جنوبی اجرا می شود

حسینی از برگزاری رویداد صنایع روستادوست در خراسان جنوبی خبرد داد و گفت: هدف این جشنواره تقویت اشتغال مددجویان روستایی، افزایش بهره وری و ورود دانش و فناوری های جدید به عرصه اشتغال روستایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید رضا حسینی» صبح امروز (30 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رویداد ملی صنایع روستادوست از سوی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور به تمامی استانداران برای اجرا ابلاغ شده است.
 

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: رویداد صنایع روستادوست با هدف شناسایی فرصت‌های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی، تقویت بهره‌وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق محروم، حمایت از مخترعان، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش بنیان و سایر فعالان این عرصه اجرا می شود.

 


وی با اشاره به اینکه صنایع روستا دوست شامل همه محصولات صنعتی که نوآورانه باشد، در مقیاس کوچک روستایی به صرفه باشد و دارای فن‌آوری ساده باشد می شود، ادامه داد: صاحبان مشاغل می توانند ضمن ثبت طرح خود در سامانه این رویداد به آدرس الکترونیکی www.emdad.ir و مشارکت در  مسابقه بزرگ از مزایای آن نیز بهره مند شوند.

 


حسینی بیان کرد: مزایای این مسابقه شامل جوایز نقدی، نمایش محصولات در نمایشگاه بین‌المللی، معرفی محصولات به بازارهای هدف، وام های قرض الحسنه برای طرح های منتخب، سرمایه‌گذاری از سوی کمیته امداد و امکان اجرای پایلوتی طرح است.

 

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: مهلت ثبت نام و معرفی طرح‌ها از طریق سامانهwww.emdad.ir تا 6 شهریور ماه سال جاری است.

 


وی به تشریح طرح رهبری شغلی پرداخت و گفت: در این طرح راهبر شغلی در کنار مجریان طرح اشتغال امداد قرار می‌گیرند و مددجویانی که مایل باشند به این زمینه شغلی وارد شوند اعلام آمادگی می‌کنند و پس‌از آن تحت نظارت راهبر شغلی و نظارت عالی کارشناسان اشتغال کمیته امداد شروع به کار می‌کنند.

 


حسینی تاکید کرد: در حال حاضر 31 راهبر شغلی در راستای توانمندسازی مددجویان در حوزه اقتصاد با کمیته امداد استان همکاری می‌کنند.

 


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: راهبر شغلی آموزش‌ها را در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهد و اگر برای اجرای طرح به تسهیلات نیاز داشته باشند به همان میزان تسهیلات در اختیار مجریان طرح قرار داده می‌شود.

 


به گفته وی مهم‌ترین وظیفه راهبران شغلی در مراحل فروش و بازاریابی است و تعهد خرید تضمینی محصولات را بر عهده می‌گیرند و یا متعهد می‌شوند که درفروش و شناسایی بازار محصول به مددجویان مشاوره دهند.

 

 

کد خبر 962737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha