برپایی روضه‌های خانگی سبب ترویج فرهنگ عاشورایی می‌شود

نیک‌انجام گفت: برای ترویج فرهنگ عاشورایی سر درب منازل و اماکن عمومی پرچم عزاداری نصب و روضه‌های خانگی بر پا شود.

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسم های ایام محرم باید در اماکن مجاز برگزار شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: مراسم ها در مکان‌های سرپوشیده یک ساعت و در مکان‌های روباز 2 ساعت بوده و با تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت یک و نیم متر فاصله و استفاده همگانی از ماسک برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در مراسم ها پذیرایی نباید انجام و نذورات صرفا به صورت بسته بندی و بیرون بر انجام شود گفت: حرکت دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی در خیابان‌ها مجاز نیست اما دسته‌های عزاداری در یک مکان ثابت بدون تجمع مستمعین می‌توانند اجرای برنامه داشته باشند.

 

نیک‌انجام با بیان اینکه برپایی ایستگاه‌های صلواتی فقط در صورت پخش مداحی و توزیع وسایل بهداشتی بلامانع است و توزیع هرگونه مواد خوراکی ممنوع است تصریح کرد: ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در صورت نیاز می‌توانند مکان‌های خود را برای برگزاری مراسم در اختیار هیئت‌ها قرار دهند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: مکان‌های برگزاری مراسم هر روز قبل و بعد از مراسم ضدعفونی شده و توسط ماموران بهداشتی این مکان‌ها مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه جهت ترویج فرهنگ عاشورایی سر درب منازل و اماکن عمومی پرچم عزاداری نصب و روضه‌های خانگی برپا شود اظهار کرد: مدیران هیئت‌های مذهبی قبل از برگزاری مراسم در سامانه بیرق ثبت نام کرده و نسبت به دریافت مجوز از اداره تبلیغات اسلامی اقدام کنند.

 

نیک انجام تاکید کرد: امسال با محرم متفاوت ولی با شور و شعور حسینی مضاعفی روبرو هستیم و امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی سهم به‌سزایی در حفظ سلامت عزاداران ایفا کنیم.

کد خبر 962751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha