راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در گلستان/ جذب دانش آموزان دختر در رشته های موسیقی و سینما

یازرلو گفت: تفاهم نامه راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش استان گلستان امضا شد.

«رضا یازرلو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مراسم انعقاد تقاهم نامه راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از سالیان گذشته به منظور ارتقاء سطح فرهنگ و هنر استان به ویژه دانش علمی به دنبال تاسیس هنرستان های هنرهای زیبا بود.

 

یازرلو بیان کرد: هنرستان هنرهای زیبا به صورت فنی و حرفه ای راه اندازی می شود و این هنرستان در کل کشور وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی است و امکان واگذاری این هنرستان به بخش خصوصی در حال حاضر وجود ندارد.

 

وی بیان کرد: عدم این واگذاری به دلیل حساسیت های مدیریت در رشته های هنری است و باید نظارت دولتی بر این هنرستان ها وجود داشته باشد.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: با رایزنی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع تاسیس این هنرستان در شورای عالی آموزش استان که با ریاست استاندار برگزار می شود مطرح و در این شورا با تاسیس این هنرستان موافقت شد.

 

یازرلو افزود: با همراهی دو دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش کارهای کارشناسی و تخصصی انجام شد و جلسات کارشناسی نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در حوزه وزارت آموزش و پرورش برای در نظر گرفتن کدهای آموزشی برای رشته های تحصیلی در سال نخست اخذ شد.

 

یازرلو بیان کرد: در آغازین سال فعالیت این هنرستان در دو رشته موسیقی ایرانی و سینما در این هنرستان تدریس می شود و دانش آموزان علاقمند به ثبت نام از روز شنبه تا روز چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا ساعت 12 می توانند به مدیریت مجتمع بهارستان در جنب اداره کل آموزش و پرورش گلستان مراجعه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این هنرستان هیئت امنایی و دولتی مدیریت می شود و خانواده ها می تواند از این فرصت ارزشمند برای فرزندان خود بهره ببرند.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: در سال نخست این هنرستان برای دانش آموزان دختران در نظر گرفته شده است و امیدواریم در آینده شاهد راه اندازی واحد پسران هنرستان هنرهای زیبا در گلستان باشیم.

 

کد خبر 962752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha