گام روبه جلوی حوزه هنری مازندران از احداث پردیس سینمای ایران تا ایجاد استودیوی صدا

معصومی گرجی از افتتاح پردیس سینمایی ایران با همکاری موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز درساری خبر داد و گفت: این پردیس هفت طبقه‌ای دارای سالن ، گالری آمفی تئاتر کافی شاپ، فروشگاه، پارکینگ و سایر بخش‌های هنری است و در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امروز(30مرداد) در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران هنر انقلاب با محوریت گرامیداشت شهید مدافع حرم و مستندساز « هادی باغبانی» که با حضور برادر شهید باغبانی برگزار شد، بیان کرد: حوزه هنری اهداف مشخص و عملکرد متفاوت و تخصصی دارد تا با جذب و پرورش هنرمند به تولید آثار فاخر برسد.

رئیس حوزه هنری مازندران افزود: آثار بر اساس انقلاب اسلامی، دفاع مقدس اخلاق و خانواده به سبک زندگی ایرانی،  اسلامی باشد، تولیدات این نهادانقلابی بر این اساس شکل می‌گیرد.

 

معصومی گرجی ابراز کرد: در این راستا هنرمندانی را آموزش می‌دهیم  تا آثار ارزشمندی تولید کنند، عرصه، شعر، فیلم ادبیات پایداری و نمایش مدنظر ما است.

 

وی تاکید کرد: در  حوزه مهم ادبیات پایداری به پالایش ادبیات جنگ به اشکال مختلف پرداخته می‌شود، در عرصه فرهنگ و مطالعات پایداری در همه عرصه‌ها کار می‌کنیم.

 

معصومی گرجی متذکر شد: هنر فعالیتی است که حقیقت را آشکار می‌کند، هنرمند متعهد به خدای خودش تعهد دارد از این رو نگاه هنرمند مهم است.

 

وی با اشاره به پیام رهبری معظم انقلاب(دامت برکاته)، گفت: باید به هنرمندان دیدگاه بدهیم و اجبار به کاری نکنیم، هنرمند ارزشمند کسی است که اثر خوب تولید کند، یک فیلم و عکس خوب بهتر از یک سخنرانی است، خصلت یک عکاس اخلاق است، نقش هنرمند تولید اثری است که در جامعه موثر باشد.

 

معصومی گرجی یادآور شد: در دنیای بهم ریخته و آشفته امروز این هنر است که آرامش ایجاد می‌کند، باید هنرمندان را حمایت کنیم تا جامعه را نجات بدهیم، در این راستا ما برنامه‌های عمیقی را در دست اقدام داریم.

 

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه  در شرایط کرونایی نتوانستیم شهر به شهر در سراسر استان حاضر شویم و از هنرمندان تجلیل کنیم با همه آشنا شویم، اضافه کرد: پروژه ایجاد فضای عمرانی در حوزه هنری هم به کمبود بودجه برخورد،  در این خصوص نیاز است دستگاه‌های فرهنگی هنری پای کار بیایند.

 

وی ادامه داد: ما نهاد کوچک اما پویا هستیم، سینماها زیر نظر حوزه هنری است، از این رو به دنبال افتتاح استودیوی صدا هستیم چرا که برای تولید کتاب صدا و نمایشنامه با برنامه‌های رادیویی مشکل داریم، مکان و تجهیزات و بودجه ۱۳۰ میلیون تومانی داریم و افتتاحش تا پایان امسال خواهد بود.

 

وی از افتتاح پردیس سینمایی ایران درساری خبر داد و عنوان کرد: این پردیس هفت طبقه‌ای دارای سالن ، گالری آمفی تئاتر  کافی شاپ، فروشگاه، پارکینگ و سایر بخش‌های هنری است، در خیابان مازیار مرکز استان واقع شده و در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

 

معصومی گرجی در خصوص وضعیت ساخت و ساز سینما مولن روژ سابق، گفت:  به دلیل نامناسب بودن فضا قرار شد با تغییر کاربری به فروش برسانیم و اعتباراتش صرف انجام کارهای دیگر شود.

 

وی با اشاره به بازسازی سینماهای استان، خاطرنشان کرد: کار با بازسازی سینما آمل، شروع شد، سپس سینما سپهر ساری چهار سالنه خواهد شد و بعد بازسازی سالن سینما بهشهر را خواهیم داشت.

 

معصومی گرجی ابراز کرد: برنامه‌های بعدی در ایام محرم شامل؛ برنامه «شور هنر» که با ورود به هیات‌ها، شعرخوانی، نقالی، تعزیه و نمایشگاه آثار تجسمی را با موضوع محرم و برگزاری در هیات بزرگ در شهر بابل خواهد بود‌.

 

وی اذعان کرد: در ایام محرم جشنواره نقالی «چرخ دل» را به‌صورت مجازی داریم، پوسترهای عاشورایی تولید و توزیع شد، اجرای نمایش به شکل تعزیه با محوریت دفاع مقدس در سطح شهر خواهیم داشت.

 

معصومی گرجی بازگو کرد: نگاه دیگر ما این است که نمایشگاه‌ها را در فضای شهری و پیاده‌روها داشته باشیم، تولید آلبوم موسیقی آیینی سنتی داریم، مجموعه کارهای کوتاه مختص فضای مجازی را از ابتدای شیوع کرونا خواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس کتاب مجموعه خاطرات قراخیل روستایی با ۵۰ شهید با همت روستاییان چند برنامه داریم که به تولید فیلم مستند خواهد انجامید، در بحث کرونا و خاطرات شفاهی پرداختیم، دو فیلم مستند، فیلمی از شهید طهماسبی رئیس بیمارستان آمل که از هم‌رزمان شهدای غواص بودند و تدوین خاطرات شفاهی را داریم.

 

معصومی گرجی در پایان تاکید کرد: پرداختن بر روی هنر مفهومی مد نظر ما است به این صورت که مردم را درگیر کنیم، از این رو کار جدید برای دفاع مقدس در معرض نمایش خواهیم گذاشت‌.

کد خبر 962790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha