هدف از عزاداری سید الشهدا (ع) گسترش نهضت حسینی است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: هدف از عزاداری سیدالشهدا علیه السلام این است که نهضت حسینی به عنوان پیش نیاز نهضت حضرت مهدی (عج) همواره عمق و گسترش پیدا کرده و فرهنگ عاشورا نهادینه شود و امیدواریم خداوند این توفیق را به ما عنایت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۳۱ مرداد حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، با بیان این مطلب که بدانید که عزاداری سیدالشهدا علیه السلام با هر سبک، سیاق و کم و کیف که باشد وسیله است نه هدف، تاکید کرد: هدف از عزاداری سیدالشهدا علیه السلام این است که نهضت حسینی به عنوان پیش نیاز نهضت حضرت مهدی (عج) همواره عمق و گسترش پیدا کرده و فرهنگ عاشورا نهادینه شود و امیدواریم خداوند این توفیق را به ما عنایت کنید.

امام جمعه شهرستان کهنوج ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، ابراز کرد: با توجه به وضعیت بیماری کرونا و محدودیت ها نباید خدای ناکرده مراسم عزاداری و عرض ارادت ها کم رنگ شود و از سوی دیگر باید برای حفظ جان عزاداران مسائل بهداشتی نیز رعایت شود.

وی با بیان این مطلب که یکی از ویژگی های اصحاب سید الشهدا علیه السلام در کربلا راضی بودن به رضای الهی بود، تاکید کرد: هدف اصلی آن حضرت فقط جلب خشنودی خدا و پیامبر اکرم (ص) بود و به طور کلی یکی از ابعاد سیره عاشورا راضی بودن به رضایی پروردگار عالم است، امام حسین علیه السلام برای کسب رضای الهی سخت ترین مصیبت ها را به جان خرید.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به این که از روایات معصومین علیه السلام این گونه برداشت می شود که ما ۳ نوع رضایت داریم، اظهار کرد: این ۳ نوع رضایت شامل رضای بد و مذموم، رضای محال و ناشدنی و همچنین رضای خوب و شایسته می باشند.

خطیب جمعه کهنوج خاطرنشان کرد: بی سابقه ترین شکست آمریکا در سازمان ملل بر اساس توافق برجام 27 مهر 99 این است که تحریم تسلیحاتی ایران خود به خود لغو می شود و از آن تاریخ ایران می تواند خود به فروش اسلحه اقدام کند.

وی اضافه کرد: طبیعی است که این امر بر آمریکا سنگین آید و تاب و تحمل آن را نداشته باشد، از این رو دست به کار شده و از مدت ها قبل  با جریان سازی سنگین رسانه ای و لابی گری های شیطانی قطعنامه ای را آماده کرد اما علی رغم کاستن از بند های قطعنامه به 4 بند کوتاه، نه تنها موفق به کسب رای موافق نشد بلکه نتوانست به هیچ ‌وجه ممکن هم پیمانان راهبردی خود را در اروپا را نیز همراه کند و در نتیجه با رای مخالف برخی کشورها و رای ممتنع آلمان، انگلیس، شکست سنگین 13بر 2 را متحمل شد.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به علل آشکار سازی روابط امارات متحده با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این پروژه در واقع بخشی از معامله قرن است و به دنبال عادی سازی روابط میان جهان عرب و رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپردن آرمان فلسطین، خط شکنی برای عادی سازی روابط عربستان، عمان و بحرین، فشار بر گروهای مقاومت و خالی کردن پشت آنها برای ترک جبهه مقابله با اشغالگری و نسل کشی اسرائیل در فلسطین و به رسمیت شناختن دولت جعلی اسرائیل می باشد.

امام جمعه کهنوج اظهار کرد: همچنین تکمیل پروژه محدود غربی صهیونیستی در زیر ساخت های جهان عرب، برگ برنده ترامپ در انتخابات، کمک به نتانیاهو در گرفتاری های داخلی و سرپوش گذاشتن بر شکست امارات در جنگ یمن، لبنان و عراق و از سوی دیگر تلاش ولیعهد امارات محمد ابن زاید برای جایگزین کردن امارات به جای عربستان سعودی به عنوان ژاندارم منطقه، از دیگر اهداف این روابط است.

وی در خاتمه در خصوص پیامدهای توافق امارات با رژیم صهیونیستی، ابراز کرد: اگر چه ممکن است در کوتاه مدت فوایدی زود گذر داشته باشد اما دیری نمی پاید که حاکمان سبک مغز امارات به اشتباه راهبردی خود پی ببرند، دقیقا در قمار امارات و رژیم عبری غربی، بازنده اصلی امارات است و در گذشته نیز توافق انور سادات در مصر  با رژیم اسرائیل یکی از نمونه های این شکست است.

کد خبر 962936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha