خروجی امر به معروف و نهی از منکر باید باعث ایجاد حرکت در مخاطب شود

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با اشاره به روایاتی در خصوص نقش و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: دلسوزی و شفقت از موارد ضروری برای امر به معروف و نهی از منکر هستند که خروجی آن باید در مخاطب حرکت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی‌نوری» امروز (جمعه ۳۱ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک، با اشاره به اینکه باید نهایت دقت را در عزاداری‌ها داشته باشیم اظهار کرد: افراد سودجو به دنبال این هستند که شیوع و تشدید ویروس کرونا را پای مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) بگذارند.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب ملاک رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورات و مصوبات ستاد ملی کرونا است و در این راستا هیئات باید اقدامات مهمی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن، ضدعفونی و ... را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه عقلانیت عاشورا باید حفظ سلامت افراد باشد اذعان داشت: لازم است فضای مجازی را در دست بگیریم و از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری عکس و فیلم گرفته و آنها را در این فضا منتشر کنیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری برگزاری روضه‌های امام حسین (ع) در منازل را باعث ایجاد برکت دانست و تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با نصب پرچم درب منازل و اصناف خود فضای محرم و اندوه را ایجاد کنند.

 

وی با تاکید بر لزوم حفظ قداست هیئات عزاداری عنوان کرد: دستگاه امام حسین (ع) جای کینه و انتقام‌های شخصی نیست و نباید خرج مسائل دنیوی شود.

 

امام جمعه اندیمشک دلسوزی و شفقت را از موارد ضروری برای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و بیان کرد: مخاطب ما اگر بداند از روی دلسوزی به آن تذکر می‌دهیم، قطعا می‌پذیرد ولی اگر بخاطر مسائل دیگر باشد نمی‌پذیرد.

 

وی به ارائه روایاتی در خصوص نقش و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و ادامه داد: خروجی امر به معروف و نهی از منکر باید در مخاطب حرکت ایجاد کند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با اشاره به مطرح شدن ۲ طرح گشایش اقتصادی از سوی دولت و مجلس اضافه کرد: طرح دولت فروش نفت و طرح مجلس فروش فرآورده‌های نفتی است.

 

وی ابراز کرد: طرح دولت موافقان و مخالفانی دارد که نفت به فروش برسد و این باعث افزایش وابستگی به نفت می‌شود و از طرفی دولت آینده را با بدهی بیشتر مواجه می‌کند اما به نظر می‌رسد طرح مجلس با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منطبق‌تر باشد.

 

امام جمعه اندیمشک تاکید کرد: شکست آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران نشان از افول آن دارد و به مراتب آمریکا قدرت خود را از دست می‌دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: دولت نواقص و ضعف‌های فراوانی دارد و ضعیف عمل کرده است اما نظام خدمات ارزنده فراوانی را ارائه داده که باید آنها را برجسته و اطلاع‌رسانی کنیم.

 

کد خبر 962948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha