امر به معروف و نهی از منکر، مهم‌ترین پیام عاشوراست

امام جمعه بجنورد، امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین پیام عاشورا دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط محدود به مسئله حجاب نمی شود بلکه شامل همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «آیت الله ابوالقاسم یعقوبی» امروز (31 مرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد برگزار شد، کار اصلی بانوان را در خانه نشستن، تربیت کردن و مدیریت برشمرد و گفت: این امر بدین معنا نیست که مخالف نقش‌آفرینی شایسته بانوان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و … جامعه باشیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارداشت: با دوچرخه‌سواری، ناموس خود را عرضه نکنیم، چرا که در مکتب اسلام بانوان باید تجلی جلال و جمال الهی باشند.

 

 

وی مهمترین پیام عاشورا را امر به ‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: در این زمینه همه مسئول هستیم و نباید تنها نگاه ما به ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر باشد.

 

 

آیت الله یعقوبی بیان کرد: متأسفانه در جامعه امروزی ما معروف‌ها و منکرها در حال جابجایی هستند، به‌گونه‌ای که برخی منکرها، معروف تلقی شده و برخی منکرات به جای معروفات نشسته‌اند.

 

 

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: ضرورت امربه‌معروف و نهی از منکر تنها در مسئله بی‌حجابی نیست، بلکه شامل گران‌فروشی، احتکار و سایر منکرات نیز هم همین‌گونه است.

 

 

وی همچنین در ادامه عاشورا را پروژه بازخوانی فرهنگ غدیر دانست و افزود: متأسفانه بعد از رحلت پیامبر (ص) غدیر و صاحب غدیر هر دو مظلوم مانده و آن‌چنان که باید و شاید برای جامعه اسلامی جا نیفتاد و مردم هم به دنبال نااهلان و نامحرمان رفتند.

 

 

وی گفت: در واقع امام حسین (ع) با نهضت عاشورا تفکر غدیری را احیا کرد تا نسل‌های آینده اگر غدیر را ندیدند عاشورا را ببینند و کسانی که عاشورا را ندیده‌اند این مجالس و محافل عزای حسینی را ببینید تا مسیر غدیر گم نشود.

 

 

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه محرم امسال با محرم سال‌های پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت است، اظهارداشت: این بیماری یک آزمون الهی است تا قدردان نعمت سلامتی و امنیت باشیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با اشاره به دشمنی های اخیر آمریکا علیه ایران، افزود: آمریکا مکانیسم ماشه را در قالب توافق برجام پیش کشیده و قصد دارد تحریم‌ها را به دوران ماقبل توافق هسته‌ای برگرداند، در حالی که خود پیش از این از توافق برجام خارج شده و به طور کلی حق استفاده از این مکانیسم را ندارد  و قطعا در این پروژه نیز شکست خواهد خورد.

 

 

کد خبر 962950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha