اقدامات مسئولان برای رفع مشکلات منطقه زاچ و داربست کُند است

امام جمعه بندرعباس گفت: اقدامات مسئولان در منطقه زاج و داربست در رفع مشکلات مردم این منطقه کند و دیر صورت گرفت درحالی که در چنین شرایطی تصمیمات باید سریع‌تر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» در نماز جمعه امروز (31مرداد) همبستگی و مواسات را بخشی از حقیقت جامعه مهدوی و جریان انتظار دانست و اظهارکرد: مرکز این همبستگی ولایت فقیه است به همین جهت حرکت مومنانه باید حول محور ولایت و رهبری انجام شود.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که جامعه مهدوی جامعه‌ای است که همدلی در آن موج می‌زند، بیان داشت: نمی توانیم بگوییم منتظر امام زمان(عج) هستیم اما در مسیر بیانات رهبری و رسیدن به جامعه مهدوی خدمت و حرکت نکنیم.

 

وی گفت: اگر این حرکت مومنانه در راستای رسیدن به جامعه مهدوی با تکیه برمحور ولایت پیش برود بسیاری از گره‌های اجتماعی نیز مرتفع خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: بخش عمده اسلام مربوط به مسائل اجتماعی است و یکی از مهم‌ترین این احکام اسلام نیز رسیدگی به نیازمندان در راستای طرح رزمایش همدلی و مواسات و است که نیاز به مشارکت همه عزاداران دارد.

 

امام جمعه بندرعباس، حرکت در مسیر اصلی همدلی و مواسات را نیازمند تمرین و تغییر باورها دانست و افزود: در این مهم باید نگاه‌های فردی به سمت اهداف اجتماعی تغییر یابد و یکی از وظایف خطبا در تریبون‌های ماه محرم نیز پرداختن به مساله مواسات است تا این مهم به درستی در جامعه تثبیت شود.

 

وی یکی دیگر از مصداق‌های پرداختن به مسائل اجتماعی به تغییر سبک زندگی از اشرافیت به ساده مومنانه اشاره کرد و ابرازداشت: این مدل تغییر در زندگی افراد باعث می شود مردم به مساله مواسات و همدلی توجه بیشتری داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: در ایام عزاداری برای امام حسین(ع) سهم خود را نیز به فقرا و نیازمندیم ادا کنیم و این کار باید منطبق بر تقوای الهی باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم بیان داشت: حفظ جان مسلمان یک واجب مهم و جزو مصداق‌های تقواست، لذا تقوا اقتضا می‌کند که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری شود.

 

وی در این رابطه به اهمیت هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها با امربه معروف از بین می‌رود به شرط اینکه همه مردم مساله امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند.

 

امام جمعه بندرعباس گفت: یکی از این معروف‌ها در این شرایط خاص تذکر نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که همه باید نسبت به این مساله حساس باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در ادامه به توافق ننگین عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و آن را در راستای استمرار خیانت کمپ دیوید دانست.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: این خیانت ننگین قبل از این به صورت پنهانی هم وجود داشت اما اینکه چرا امروز این مساله را علنی کرده‌اند برای این است که قبح این رابطه را از بین ببرند.

 

وی ادامه داد: آنها برای خدمت به نتانیاهو و ترامپ و همچنین به انزوا کشاندن جریان مقاومت و برای اینکه برگ برنده در انتخابات آمریکا از آن استفاده کنند، دست به چنین حرکت ننگینی زدند، اما جریان مقاومت نه تنها ضعیف نمی‌شود بلکه در کشورهای عربی محکم‌تر خواهد شد.

 

عبادی‌زاده هدف آمریکا نیز از عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی در راستای معامله قرن دانست و یادآور شد: آشکار شدن چهره نفاق امارات پیامدهای مثبتی به دنبال دارد و آنهم تقویت دینداری اسلامی در تمامی کشورهای عربی خواهد بود، زیرا رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای آن‌ها امنیت بیاورد و این طرح ننگین شکست می‌خورد.

 

امام جمعه بندرعباس در پایان خطبه‌ها از وضعیت طولانی شدن تصمیم‌ها در خصوص وضعیت مردم زاج و داربست منطقه بشاگرد انتقاد کرد و اظهارداشت: اقدامات مسوولان در منطقه زاج و داربست در رفع مشکلات مردم این منطقه کند و دیر صورت گرفت درحالی که در چنین شرایطی تصمیمات باید سریع‌تر باشد و ابراز امیدواری کرد مراحل اجرایی رفع مشکلات مردم این منطقه سریع‌تر دنبال و عملیاتی و اجرایی شود.

کد خبر 962978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha