مسجد الاقصی همچنان خاموش می سوزد

با گذشت ۵۱ سال از آتش سوزی مسجدالاقصی، جنایت صهیونیست ها همچنان ادامه دارد و مقامات فلسطینی خواستار حمایت از این مکان مقدس هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: 51 سال پیش در روز 21 آگوست، بخش شرقی مسجدالاقصی توسط «مایکل دنیس روهن» یهودی استرالیایی به آتش کشیده شد.

 

آتش سوزی از شرق مسجدالاقصی به مصلای القبلی، مسجد عمر، محراب حضرت زکریا، مقام اربعین سرایت کرد و خسارات جبران ناپذیری را به این مکان مقدس وارد کرد.

 

در این آتش سوزی منبر تاریخی «صلاح الدین»، سقف گلی و پل های چوبی این مسجد از بین رفت.

 

همچنین بخش هایی از نمای داخلی گنبد منقش و دیوارهای جنوبی خسارت دید و 48 پنجره شیشه ای آن تخریب شد  و چندین جلد قرآن نیز در آتش سوخت.

 

مردم فلسطین با وجود موانعی که رژیم صهیونیستی از جمله قطع آب در آن زمان ایجاد کرده بود، توانستند جلوی خسارت بیشتر را در این مسجد بگیرند.

 

این اقدام صهیونیست ها واکنش های مختلفی را در کشورهای عربی و اسلامی در پی داشت. هزاران فلسطینی یک روز پس از آن نماز جمعه را در بیرون مسجدالاقصی اقامه کردند و یکی از تبعات این آتش سوزی، تاسیس «سازمان همکاری اسلامی» بود که کشورهای اسلامی در آن عضو شدند.

 

هم اکنون با گذشت 51 سال، جنایت صهیونیست ها همچنان در مسجدالاقصی ادامه دارد و  آنان همچنان به فکر یهودی سازی قدس و سیطره بر مسجدالاقصی هستند.

 

در همین راستا، مقامات عربی و فلسطینی در سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی بار دیگر از اقدامات صهیونیست ها پرده برداشته و اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به فکر سیطره و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است و می خواهد در جغرافیای شهر قدس تغییر ایجاد کند.

 

مقامات عربی و فلسطینی تاکید کردند که مسجدالاقصی، خط قرمز ماست و هر گونه هتک حرمت به آن واکنش های شدیدی به همراه خواهد داشت.

 

مقامات فلسطینی در ادامه از ملت های عربی و اسلامی خواستند به یاری مسجدالاقصی بشتابند و برای آن کاری بکنند.

 

مقامات فلسطینی همچنین بر ایجاد وحدت در صفوف فلسطینی ها برای مقابله با اشغالگری صهیونیست ها تاکید کردند.

 

از سویی دیگر، «دیده بان مقابله با افراط گرایی الازهر» در سالروز آتش کشیدن مسجدالاقصی بیانیه ای صادر کرد و گفت: جنایت صهیونیست ها در حق مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی همچنان ادامه دارد و آنان به فکر تغییر آثار عربی و اسلامی در قدس اشغالی هستند.

 

دیده بان الازهر گفت: صهیونیست ها تمامی قوانین بین المللی را با جنایات خود زیر پا گذاشته اند و این اقدامات تا ابد در افکار جهانیان باقی خواهد ماند.

کد خبر 963064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha