انتشار فصل‌نامه‌ «محراب» به مناسبت محرم حسینی

فصل‌نامه‌ فرهنگی، آموزشی و ترویجی «محراب» در سرفصل‌هایی همچون «مسجد و جامعه پیشرو» و «کانون ذکر معنوی و تدبیر دنیوی» به مناسبت محرم حسینی، ویژه ائمه جماعات منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، فصل‌نامه‌ فرهنگی، آموزشی و ترویجی «محراب» به مناسبت محرم حسینی ویژه ائمه جماعات تهیه و منتشر شد.

 

این فایل الکترونیکی در سرفصل «مسجد و جامعه پیشرو» موضوعاتی همچون تبیین گفتمان اسلامی انقلابی به عهده کدام رسانه است؟، ابعاد اساسی مسجد تراز در گام دوم انقلاب، گریز از نمازخانه با مرکب سیاست، نمازخانه یا مسجد؟، مسجدی پیشرو از منطقه ای محروم، معرفی کتاب نقش مساجد بازار تهران در نهضت امام خمینی(ره)، مسجد خنثی را شامل می شود.

 

در سرفصل «کانون ذکر معنوی و تدبیر دنیوی» نیز نگاهی به شاخصه های مسجد تراز جامعه اسلامی و تاکید شده است که ارتباطات و اجتماعات مردم در مسجد بر محور «ذکر، نماز و توجه به خداوند» شکل می گیرد و بر مدار همین محور هم مسائل مشکلات نمازگزاران و جامعه اسلامی حل خواهد شد.

 

سر فصل دیگر این فایل الکترونیکی پیرامون وقف هوشمندانه است و بیان شده که وقف یکی از زیباترین و پایدارترین احکام مستحب در اسلام است که در طول تاریخ از بیشترین اقبال در جوامع اسلامی برخوردار بوده و مسلمانان همواره از این ابزار راهی برای تداوم کسب ثواب و جلب رضایت الهی در مسیر خدمت به خلق در پیش روی خویش می گشودند.

 

در سرفصل نقش مسجد در رونق فرهنگ کتابخوانی نیز پیرامون برپایی نمایشگاه دائمی و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی مطالبی بیان شده است.

 

در سرفصل پیرامون «اعتماد به جوانان، ایجاد پشتوانه برای مسجد» موضوعاتی همچون امام جماعت جوان و مستعد، خادم یاران نوجوان و جوان، هیئت امنای جوان، امور فرهنگی مساجد و جوانان مطالبی بیان شده است.

کد خبر 963077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha