مساجد برای ساماندهی نذورات و کمک های مردمی ورود جدی داشته باشند

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تجربه مساجد در ماه مبارک رمضان برای ساماندهی کمک های مردمی به نیازمندان گفت: از متولیان مساجد می خواهیم که در ماه محرم نیز در ساماندهی این کمک ها ورود جدی داشته باشند.

«محمد صالح جوکار» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در ساماندهی نذورات و کمک های مردمی در ماه محرم به نیازمندان و مستمندان و افرادی که از بحران کرونا آسیب دیده اند، گفت: در ماه محرم و در سال های گذشته حسینیه ها، مساجد، تکایا و هیئت های مذهبی نقش محوری و کلیدی در برگزاری مراسم عزاداری داشته اند. محرم و عزاداری امام حسین (ع) یک فرهنگ است و در وجود مردم ایران نهادینه شده است.

 

 

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دهه اول محرم کار عظیم فرهنگی صورت می گیرد و مردم به عشق ابا عبدالله الحسین و یارانش با حضور در هیئت های مذهبی و مجالس مراسم عزاداری شان را انجام می دهند. اکثر قریب به اتفاق مردم ایران در دهه اول محرم با پخش نذورات این دهه را گرامی می دارند.

 

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیئت ها، مساجد و تکایا در ماه محرم لذا باید هیئت ها، مداحان و پیر غلامان در این ایام نذورات مردم را به نحو شایسته ای ساماندهی کنند تا به دست مستمندان و افرادی که از کرونا آسیب دیده اند، برسد.

 

جوکار بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم قصد دارند نذورات شان را به صورت مواد غذایی و یا به طریق دیگر به دست افراد مستمند برسانند که این حرکت مطلوبی است. در گذشته و در ماه مبارک رمضان بسته های خوبی از کمک های مردمی برای نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا تهیه شد و به دست آنها رسید و مساجد در این زمینه نقش محوری و کلیدی داشتند. در حال حاضر نیز از متولیان مساجد می خواهیم که در این قضیه ورود داشته باشند و تلاش کنند تا این کمک ها به نحو شایسته به دست مردم نیازمند برسد.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: ماه محرم ماه ایثار، گذشت و فداکاری است لذا ما از افرادی که توانایی مالی دارند، می خواهیم که با نوع دوستی یاری رسان سایر هموطنان شان باشند./

کد خبر 963108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha