تحمل امام حسین(ع) بر مصیبت عاشورا درهای رحمت الهی را گشوده است

استاد حوزه علمیه گفت: روز عاشورا امام حسین(ع) بزرگترین بلای جهان هستی را تحمل کردند به واسطه همین خداوند درهای رحمت خود را تا روز قیامت برای سایر انسان‌ها گشوده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» شامگاه جمعه ۳۱ مرداد در مراسم سوگواری ایام محرم در حرم مطهر امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخته و گفت: گاهی خداوند بلا و مصیبت را بر انسان نازل می‌کند که او را امتحان کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از بلا به عنوان مصیبت یعنی اصابت شده یاد می‌شود، عنوان کرد: خداوند انسان را با بلا و مصیبت امتحان می‌کند زیرا با بلا و مصیبت غرور و تکبر انسان از بین می رود.

وی با بیان اینکه برخی بلاها بر اساس آزمایش و امتحان الهی نیست بلکه نتیجه گناه و معصیت انسان است، اظهار کرد: بسیاری از بلاها در اثر گناه است که انسان آتش آن را خود افروخته و در نتیجه دودش به چشم خودش می رود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی درباره اهمیت شکر در مقابل بلا، ابراز کرد: همه پیامبران و ائمه معصومین(ع) در مقابل بلاهای نازله از سوی خداوند شکرگزار بودند ما نیز باید در تبعیت از آنها چنین رفتار کنیم زیرا با صبر زیبا یعنی شکرگزاری در مقابل بلا و مصیبت می‌توان به اوج کمال و سعادت رسید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: گاهی خداوند متعال یک بنده صالح خود را دچار بلا کرده و به واسطه او سفره رحمت خود را برای بقیه افراد جامعه نیز می‌گسترداند؛ حضرت یوسف(ع) بلای دوری از خانواده را با صبری زیبا تحمل کردند به واسطه ایشان خداوند سایر مردم را مورد رحمت خود قرار داد و آنها از قحطی نجات پیدا کردند.

وی افزود: وقتی صبر و تحمل حضرت یوسف(ع) بر بلای الهی سبب گشایش رحمت خداوند بر یک امت شده است بنابراین تحمل بلای بزرگ عاشورا توسط امام حسین(ع)به مراتب رحمت بسیار عظیمی بر امت اسلام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: در روز عاشورا امام حسین(ع) بزرگترین بلای جهان هستی را تحمل کردند در عین حال مقابل خداوند به عبادت و بندگی باشکوهی پرداختند به واسطه همین مصیبت امام حسین(ع) خداوند درهای رحمت خود را تا روز قیامت برای سایر انسان‌ها گشوده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) مصداق حقیقی رحمت وسیع خداوند هستند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اسلام افراد فراوان و بی شماری به درب خانه امام حسین(ع) آمدند و از این رحمت وسیع الهی بهره‌های فراوان بردند.

 

کد خبر 963168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha