جامعه از سبک زندگی اجتماعی امام حسین (ع) الگو بگیرد

حجت‌الاسلام رستگار با بیان اینکه لازم است که سبک زندگی اجتماعی امام حسین(ع) الگو قرار داده شود گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای آشنایی هرچه بیشتر جامعه با سبک زندگی ایشان است.

«حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: امام حسین (ع) همانند سایر اولیای خدا زندگی چند بعدی دارد، زندگی که با الگوبرداری از آن نیازهای همه جامعه بشری برطرف خواهد شد؛ ائمه اظهار (ع) نماد یک انسان کامل در ابعاد مختلف هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: انسان کامل کسی است که به تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه اشراف کامل داشته باشد، امام حسین (ع) شخصیتی است که می‌توان در ابعاد مختلف زندگی، ایشان را به‌عنوان یک الگوی موفق قرار داد، متاسفانه نسبت به ابعاد اجتماعی زندگی امام حسین (ع) کمتر پرداخته شده است.

 

وی با بیان اینکه تفکر غربی و نگاه ابزاری به انسان اکنون در حال فروپاشی است افزود: اکنون و در حالی که انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) است، جهان تشنه تفکر مهدوی بوده که منبعث از سبک زندگی امام حسین (ع) است که باید این تشنگی جهان با دقت و موشکافانه برطرف شود.

 

حجت‌الاسلام رستگاری با اشاره به اینکه ابعاد زندگی اجتماعی و عادی امام حسین (ع) کمتر مورد بحث قرار گرفته است ابراز کرد: نوع رفتار امام حسین (ع) با اهل بیت خود، دوستان، آشنایان، کودکان و ... باید الگوی جامعه قرار گیرد، رمز موفقیت امام حسین (ع) در ماندگاری ابدی عبودیت خالصانه خداوند است.

 

وی اضافه کرد: شخصی که بندگی خدا را سرلوحه زندگی خود قرار داده باشد موفقیت‌های بسیاری در دنیا و آخرت نصیب وی خواهد شد، نمونه بارز این موفقیت محبوبیت شهید قاسم سلیمانی است که هنگام شهادت وی میلیون‌ها نفر در فراق وی اشک ریختند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان تنها راه برون رفت از مشکلات را اجرای سبک زندگی خدایی و اعتقاد به معاد دانست و یاد آور شد: سبک زندگی شهدا همه منبعث از زندگی امام حسین (ع) بود از این رو لازم است که این سبک زندگی الگو قرار داده شود و ماه محرم بهترین فرصت برای آشنایی هرچه بیشتر با سبک زندگی امام حسین (ع) است.

 

کد خبر 963186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha