تاسیس کانون‌های تخصصی تحکیم و تعالی خانواده توسط صنایع پتروشیمی

گلی از اجرای طرح تاسیس و راه‌اندازی کانون‌‌های تخصصی تحکیم و تعالی خانواده در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی در شهرستان بندرماهشهر خبر داد.

«جواد گلی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرماهشهر اظهار کرد: کانون‌های تخصصی با طراحی و برنامه‌ریزی مشاور مطالعات مسئولیت‌های اجتماعی هلدینگ خلیج فارس و با هماهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر و بندرامام خمینی، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، حوزه پیشگیری دادگستری، مراکز فرهنگی سطح شهرستان و شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی و با تأمین اعتبار شرکت‌های پتروشیمی منطقه به میزان ۶ میلیارد تومان در مرحله اجرا است.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: اعتبار این طرح توسط چهار شرکت پتروشیمی بوعلی، فجر انرژی خلیج فارس، شهید تندگویان و کارون تأمین شده است. 

 

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت خانواده و با تأکید بر ارتقای شاخص‌های مربوط به افزایش ازدواج و کاهش طلاق و لزوم توجه به مسائل فرزندپروری، دومین برنامه از پنج طرح خدمات محور هلدینگ خلیج فارس در دو جلسه خرداد و تیر سال جاری در کمیته مسئولیت‌های اجتماعی خدمات محور منطقه ماهشهر با حضور مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی تابعه صنایع خلیج فارس به تصویب رسید.

 

مشاور حوزه مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: این طرح در فاز اول نسبت به شناسایی، انتخاب و بازآموزی ارکان علمی و اجرایی کانون‌ها و مراکز مدیران و کارشناسان کانون‌های تحکیم و تعالی خانواده، همیاران راهنما، مدرسین و مشاوران تا پایان شهریور اقدام کرده است.

 

وی ادامه داد: در فاز دوم با ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و فرهنگی برای سه گروه جامعه هدف شامل جوانان مجرد با موضوع فرآیند همسرگزینی و تشکیل خانواده، زوج‌های جوان با کمتر از ۱۰ سال زندگی مشترک با موضوع تحکیم و توسعه خانواده و نیز والدین دارای کودک تا ۱۲سال و نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال موضوع تربیت فرزند در ابعاد اجتماعی، مذهبی، جنسی، شناختی، زیستی و ... تا پایان سال جاری به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

 

گلی تاکید کرد: در این طرح از ابزارها و روش‌های گوناگون مانند روش‌های آموزش عمومی (همایش و ...) و روش‌های آموزش اختصاصی (کلاس، کارگاه و ...)، آزمون‌های تشخیصی، خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی، خدمات مداخله‌ای و مددکاری، انجام مطالعات و کارورزی‌های انفرادی و زوجی، حضور در فضاهای مذهبی، مسابقات و سرگرمی‌های انفرادی و خانوادگی، بهره‌گیری از آموزش‌ها و خدمات الکترونیکی و مجازی، خدمات مشاوره حقوقی و نیز ارائه تسهیلات و خدمات برای جوانان مجرد در آستانه ازدواج استفاده می‌شود.

 

گفتنی است، در هفته اول مردادماه، فرآیندهای شناسایی و انتخاب کانون‌ها، مدیران و کارشناسان کانون‌های تحکیم و تعالی خانواده توسط ستاد اجرایی برنامه انجام گرفته و بدین ترتیب مقدمات و زمینه‌های لازم برای اجرای برنامه‌های طرح در ۲۵ کانون و مرکز تخصصی منتخب  فراهم شده است.

 

کد خبر 963206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha