استفاده از تکنولوژی کنترل عفونت « P۴» برای اولین بار در مسجد «برادفورد»

مسجد «برادفورد» اولین مرکز در انگلیس است که از فن آوری کنترل عفونت برای ایجاد یک محیط ضد عفونی کننده برای نمازگزاران استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thetelegraphandargus»،مسجد «برادفورد» اولین مرکز در انگلیس است که از فن آوری کنترل عفونت برای ایجاد یک محیط ضد عفونی کننده برای نمازگزاران استفاده می کند.

 

مرکز اسلامی در «لیگت گرین» انگلیس که به عنوان یک مسجد و مرکزی برای دیدار و گفتگوی مسلمانان فعالیت می کند به تکنولوژی « P4» برای مراقبت از سلامت و جان نمازگزاران و دیگر شهروندان روی آورده است.

 

این مسجد از راه اندازی بانک غذایی گرفته تا مشاوره دادن به کادر درمانی بیمارستان هی برادفورد در قلب جامعه برای فراهم کردن حمایت های مقابله با ویروس کرونا بوده است.

 

مسجد برادفورد حالا قصد دارد از تکنولوژی P4 «کاترین بنسون» استفاده کند.

 

این کمپانی نصب این فناوری به ارزش بیش از 40 هزار پوند را به این مسجد هدیه داد چرا که شاهد آن بود که چگونه مسجد برادفورد از داوطلبان،بازدیدکننده ها و معلمانی که به افراد نیازمند کمک می کنند،حمایت می کند.

 

این سیستم دمای بدن افراد را به محض ورود آنها به مسجد با قدرت شناسایی 20 نفر فقط در یک ثانیه اندازه گیری می کند.

 

افرادی که درجه حرارت بالایی داشته باشند بلافاصله به یک اتاق قرنطینه هدایت می شود و در آنجا یک بار دیگر توسط داوطلبان آموزش دیده مورد معاینه قرار می گیرند.

 

از این افراد درخواست می شود تا اطلاعات تماس را بنویسند و در صورتی که  حامل بیماری باشند بلافاصله به خانه فرستاده می شوند.

 

نمازگزاران پس از اولین توقف وارد ایستگاه ضد عفونی می شوند و با محلول ضد عفونی کننده اسپری می شوند.

 

مفتی قاضی حسن رضا،موسس این مرکز اسلامی در این باره گفت: کرونا تاثیر بسیار مخربی بر روی سلامت ذهن و روحیه افراد دارد.

 

وی افزود: این تکنولوژی جدید می تواند تضمینی برای ایمن نگه داشتن افراد و اعضای جامعه باشد.

کد خبر 963215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha