۹۶ بیمارستان جدید تا پایان دولت راه اندازی خواهد شد

تقوی نژاد گفت: پویش راه سلامت از امروز راه اندازی شده و تا پایان دولت طرح های درمانی و بیمارستانی هر هفته به بهره برداری می رسد که در قالب آن شاهد راه اندازی ۹۶ بیمارستان جدید خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «سید کامل تقوی نژاد» در نشست ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران با بیان اینکه پویش راه سلامت از امروز تا پایان دولت همراه مردم خواهد بود، گفت: در این پویش و هر هفته تعدادی از طرح های درمانی کشور به بهره برداری می رسد که 96 بیمارستان جدید با بیش از یازده هزار تخت از آن جمله است.

 

معاون توسعه وزارت بهداشت افزود: در این پویش 36 هزار تخت جدید، 370 بخش، 262 بلوک زایمانی و 183 کلینیک ویژه از جمله طرح هایی هستند که در آینده افتتاح خواهد شد.

 

تقوی نژاد افزود: مجوز بکارگیری دو هزار و 284 نفر طی دو هفته گذشته به دانشگاه ها ابلاغ شد و سه هزار نفر از باقی مانده افرادی که در آزمون آبان ماه ثبت نام کرده اند با سازمان امور استخدامی هماهنگ شده تا در آینده شروع به کار کنند.

 

وی افزود: مجوز استخدام هفت هزار نفر نیز دریافت شده که در آینده نزدیک آزمون استخدام این افراد برگزار خواهد شد.

 

تقوی نژاد با بیان اینکه برای افرادی که در مبارزه با کرونا به مردم خدمت می کنند، امتیازاتی قایل شده ایم، گفت: با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا خوشبختانه برای افرادی که در ماه های گذشته در مواجهه مستقیم با کرونا بودند، امتیازی قایل شده ایم و به ازای هر ماه فعالیت برای این عزیزان دو امتیاز در نظر گرفته شده است که سقف آن نیز 20 امتیاز می باشد که در ازای 10 ماه کار در بیمارستان های این 20 امتیاز به آنها تعلق خواهد گرفت که در موقع استخدام از آن بهره مند خواهند شد.

 

وی افزود: در خصوص کارانه پزشکان و پرستاران نیز اقدامات مهمی صورت گرفته است و میزان مطالبات کارانه پرستاران و پزشکان از 24 ماه به 10 ماه کاهش پیدا کرده است.

 

 

کد خبر 963216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha