خبرگزاری شبستان در حوزه دینی، فرهنگی و اجتماعی به صورت فنی عمل می کند

کشفی نژاد گفت: خبرگزاری شبستان در حوزه دینی، فرهنگی و اجتماعی به صورت فنی عمل می کند و مسئولیت ویژه تری دارد و در حوزه آسیب اجتماعی کاری ماندگار می شود که با عقبه فرهنگی و دینی همراه باشد.

«سید محمدصادق کشفی نژاد»، با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی صحیح در جاعه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: ضرورت اطلاعات رسانی رسانه ها به ویژه در حوزه های دینی، فرهنگی اجتماعی در آگاهی بخشی موثر به جامعه حائز اهمیت فراوان است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: بسیاری از قضایای مربوط به مسائل اجتماعی با میزان اطلاعات شفاف و صحیحی که مردم در این حوزه دریافت می کنند قابل حل است به ویژه اکنون که اطلاع رسانی با سبک قبل متفاوت شده و منابع تولید خبر در فضای مجازی گسترده تر شده است.

وی اضافه کرد: انبوهی از شایعات در حوزه های مختلف در این فضای مجازی ایجاد می شود و هرچه فضای اطلاع رسانی رسانه ای به سمت اطلاع رسانی عالمانه پیش برود، فضای جامعه امن تر و قابل استنادتر خواهد شد.

کشفی نژاد با ذکر یک مثال در حوزه مسائل اجتماعی عنوان کرد: مطرح کردن مسائل دارای ابعاد مختلف حوزه هایی مثل بهزیستی در بخش اجتماعی باید عالمانه تر باشد که شایعات را کمتر می کند که نمونه آن شایعه مبتلا نشدن معتادان به کرونا و .... در فضای مجازی بود که مبنای علمی نداشت اما پیامدهای نامطلوب در جامعه داشت.

وی ادامه داد: هر چه اطلاع رسانی صحیح توسط رسانه های رسمی بیشتر شود، شایعات کمتر خواهد شد و اطلاع رسانی شفاف و عالمانه امروز یک ضرورت برای جامعه است.

مدیر کل بهزیستی فارس تصریح کرد: برای انتقال اطلاعات صحیح در عرصه آسیب های اجتماعی، محتاج همراهی اصحاب رسانه هستیم و اطلاع رسانی در حوزه طلاق، کودک آزاری، اعتیاد و ... انتقال مفاهیم اساسی توسط رسانه های رسمی را می طلبد.

کشفی نژاد افزود: نقش رسانه های تخصصی مثل خبرگزاری شبستان در مقابله با حجمه تبلیغاتی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت است و وقتی خبرگزاری ها به صورت فنی مطلبی را ارائه کنند، ارتباط بهتری با مخاطبان ایجاد خواهند کرد.

وی اضافه کرد: خبرگزاری شبستان در حوزه دینی، فرهنگی و اجتماعی به صورت فنی عمل می کند و مسئولیت ویژه تری دارد و در حوزه آسیب اجتماعی کاری ماندگار می شود که با عقبه فرهنگی و دینی همراه باشد که تاکید مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی ایرانی-اسلامی گویای این مهم است.

کشفی نژاد با تاکید بر طرح به موقع مسائل توسط رسانه و خبرگزاری های تخصصی گفت: مطرح شدن به وقع مسائل از پیامدهای بسیاری جلوگیری می کند و خبرگزاری شبستان در حوزه انعکاس مسائل اجتماعی موفق عمل کرده و همواره پیشگام بوده است.

کد خبر 963229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha