ائمه جمعه در فرهنگسازی برای رفع تصرف عدوانی موقوفات کمک زیادی می توانند بکنند

نماینده مجلس با اشاره به اینکه بخشی از موقوفات استان تصرف عدوانی شده؛ اظهار داشت: ائمه جمعه در این زمینه کمک زیادی می توانند به اوقاف بکنند زیرا حراست و حضانت از موقوفات وظیفه شرعی است که باید برای این امر مهم فرهنگسازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، عفت شریعتی، شنبه(اول شهریور) در نشست تعدادی از نمایندگان استان با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان؛ وقف را از مسائل مهم در تقویت بنیان های فرهنگی جامعه دانست و گفت: اثرات  مفید آن در هر عصری جامعه را در بر می گیرد.

 

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اداره امور وقف را کاری سترگ خواند که متولیان این امر در به ثمر رساندن بهره های اجتماعی و معنوی طی طریق می کنند.

 

 

وی با توجه به گزارش مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این جلسه از جمله اشاره به اینکه بخشی از موقوفات استان تصرف عدوانی شده؛ اظهار داشت: ائمه جمعه در این زمینه کمک زیادی می توانند به اوقاف بکنند.

 

 

شریعتی در تکمیل این بخش از سخنانش خاطرنشان کرد: همانگونه که در جریان تحریم تنباکو یک عالم(میرزای شیرازی)توانست نقشه استعماری انگلیسی را با وجود شاهان قاجار آن زمان، بی تأثیر کند و در حال حاضر هم  فرمایشات مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف برای ما طی طریق را مشخص می کند.

 

وی حراست و حضانت از موقوفات را وظیفه شرعی دانست که باید برای این امر مهم فرهنگسازی شود.

 

در این نشست نبود طلبه مستقر در بسیاری از مناطق استان، عدم فعالیت خاص فرهنگی باتوجه به وجود نحله های مختلف در استان، عدم حمایت خاص از طلاب کرمانی مقیم قم و... از جمله دغدغه های بعضی از نمایندگان مطرح شد.

کد خبر 963365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha