کمک ۵۰۰ میلیونی تومانی معاون وزیر به نهبندان

هاشمی گفت: دپارتمان ملی و تخصصی معادن با همه خوشه های ذیل آن در نهبندان ایجاد می شود، همچنین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ۵۰۰ میلیون تومان در ابتدای کار به این دپارتمان تزریق می کند تا با استفاده از منابع مرکزی این دپارتمان در قامت ملی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«علی اواسط هاشمی» امروز (۱ شهریور) در نشست هم اندیشی معاون وزیر با فرماندار نهبندان اظهار کرد: رویکرد اساسی سازمان فنی و حرفه ای کشور بر این استوار است که در استان های ساحلی، استان های پر جمعیت روستایی و مناطق پایه ضعیف مهارتی، نرخ بالای بیکاری و مهاجر فرصت بیشترین نقش را داشته باشیم.

 

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: نهبندان، منهای شاخص ساحلی بودن، از مابقی شاخص ها برخوردار است و فرماندار این شهرستان نیز با دقت و ظرافت اعلام کرد که این شهرستان جزو 31 شهر پایلوت ملی هست که سهم مهارت باید در این آنجا برجسته دیده شود.

 

هاشمی گفت: مناطق کمتر توسعه یافته و جمعیت بالای روستایی و همچنین نرخ پایین بیکاری برای سازمان فنی و حرفه ای اولویت و رسالت است که اگر در این مناطق حق عادلانه و نگاه رضایت را در چهره مردم بنشانیم، حسینی هستیم ولی اگر نتوانیم فاصله ها را به حداقل برسانیم باید در نوع نگاه خود به ارزش ها تردید کنیم.

 

وی با بیان اینکه شان نزول حکومت اسلامی کاهش فاصله ها و برقراری عدالت اجتماعی است، گفت: معنی برقراری عدالت درخشنده ترین اصل اسلام است که باید احساس لذت آن را همگان احساس کنند.

 

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: لذت امام حسین علیه السلام در شهادت و در مسیر اجرای حق و عدالت است؛ لذا حق؛ کرامت، ارزش و منزلت دارد و اساس کار ما نیز باید بر همین منوال استوار باشد تا رفاه و رضایت را رقم بزند.

 

هاشمی مطرح کرد: تا زمانی که توسعه در هر کشوری رضایت مردم را شکل ندهد، باید نسبت به طرح توسعه تردید داشت؛ طرح توسعه نگاه همه جانبه و پایدار است و اساس آن بر نقش آفرینی انسان توسعه یافته، توانمند و با کفایت در نقش های مسئولانه است.

 

وی ابراز کرد:در آستانه هفته دولت هستیم؛ نقش شهید رجایی و باهنر نقشه راه دولت است که هر کس در این راه قدم نهاد، باقی است و هر کس در این مسیر مسئولیت پذیر و زیبا نگاه خود را ناظر بر نگاه مردم بداند، اساسِ پیشرفت را رقم زده است.

 

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تبریک روز پزشک، گفت: پزشکان در بیماری کرونا اخلاص خود را در اوج به نمایش گذشتند، نقش آفرینان حوزه درمان نقش ها را زیبا را ایفا کردند و در مقوله صیانت از سلامت همانند اصل دفاع و جبهه از جان خود گذشتند.

 

هاشمی تصریح کرد: از آنجایی که شهرستان نهنبدان دارای شرکت های معدنی، استخراج و برداشت زیادی دارد که مشمول مالیات هستند؛ باید از محل مالیات این معادن مراکز قوی جوار کارگاهی را طرحی کرد.

 

وی گفت: دپارتمان ملی و تخصصی معادن با همه خوشه های ذیل آن در نهبندان ایجاد می شود و سازمان فنی و حرفه ای کشور 500 میلیون تومان در ابتدای کار به این مکان تزریق می کند تا با استفاده از منابع؛ مرکزی در قامت ملی راه اندازی شود که بتوانید تجربیاتی را به سایر استان ها ارائه کند.

 

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: همچینن باید پایلوت خدمات مهارتی به روستا هم نهبندان تعیین شود چراکه زیر ۲ درصد تراکم جمعیت دارد و هزینه تربیت نیرو تصاعدی بالا می رود.

 

هاشمی ادامه داد: از لحاظ سند راهبری مهارت؛ استان خراسان جنوبی فاصله دارد و باید زودتر سند راهبری استان در دستور اتاق بازرگانی، کاگروه تخصصی اشتغال، برآورد طرح آمایش سرزمین و برابر طرح توسعه استان طرح اقتصاد مقاومتی و هر سند بالادستی قرار بگیرد.

 

وی یادآور شد: خزان ریزش مشاغل در اثر سایه انداختن تکنولویژی نو بر بازار است که برخی مشاغل را بی اثر می کند؛ برآورد این است که 47 درصد مشاغل فعلی با ریزش روبرو خواهد شوند، آن هم در کشورهای توسعه یافته؛ لذا تجربه کرونا تجربه درس آموزی است که مردم تجارت الکترونیک را مورد توجه قرار دهند، چراکه بازار سنتی آرام آرام رو به افول و تاریکی خواهد نهاد و مردم بخشی از نیازها را به صورت الکترونیک دنبال خواهند کرد.

 

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: بر اساس این تغییر و آینده ای که مبنای آن پژوهش است، مبنای سند راهبری است که در این سند باید برش استان خراسان جنوبی مشخص شود.

 

وی گفت: در خصوص کمبود تربیت مربی در نهبندان باید الگو ارائه داد هر فارغ التحصیل در رشته های تحصیلی که سنجش مهارت را از طریق فنی و حرفه ای دریافت کند، می تواند آموزشگاه آزاد ایجاد کند؛ لذا باید جوان گرایی را مبنای کار قرار دهید.

 

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه نگاه باید این باشد که هیچ یک از پرسنل آموزش و فنی و حرفه ای بعد از بازنشستگی بیکار نباشد، گفت: هرکسی که در حوزه نهبندان مهارت آموخت و گواهی دریافت کرد از نظر کمک های بیمه ای، کارگاهی و از ظرفیت قانونی تا 35 درصد از دستگاهی که فار التحصیل مهارت را جذب کند، حمایت می کنیم.

 

 

 

کد خبر 963372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha