نگهداشت جمعیت در شهرستان مرزی نهبندان نیازمند آموزش های فنی و حرفه ای

حجت الاسلام خزائی گفت: نرخ بیکاری در شهرستان کمتر توسعه یافته نهبندان ۱۶ درصد است لذا یکی از مراکزی که می تواند نرخ بیکاری را کاهش داد، مراکز فنی و حرفه ای هستند که متناسب با نگهداشت جمعیت در نقطه صفر مرزی نهبندان مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، حجت الاسلام «عباسعلی خزائی» عصر (1 شهریور) در نشست هم اندیشی معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای شهرستان نهبندان با مسئولان، اظهار کرد: علاوه بر ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی، کشاورزی و دامپروری در شهرستان نهبندان، این شهرستان به لحاظ معنوی هم غنی و مردمی ولایت مدار دارد.

 

امام جمعه نهنبدان گفت: شهرستان نهبندان بیش از 175 شهید دارد که از 11 سردار شهید مطرح خراسان جنوبی، هشت سردار متعلق به شهرستان نهبندان است.

 

حجت الاسلام خزائی سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۸ به نهبندان را سفری پر خیر و برکت برای این شهرستان عنوان کرد و افزود: رهبری در طلیعه فرمایشات خود گفتند «من با آمدن به نهبندان می خواهم توجه مسئولان کشوری و استانی را به این منطقه و مناطقی از این قبیل جلب کنم» لذا سفر معاون وزیر به این شهرستان نشان از ولایت پذیری دارد.

 

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه انقلاب، خدمات بسیار ارزشمندی را انجام داده ولی در نهبندان هنوز نرخ بیکاری 16 درصد است و به عنوان یک شهرستان کمتر توسعه یافته شناخته می شود که یکی از مراکزی که می تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد، مراکز فنی و حرفه ای هستند که متناسب با نگهداشت جمعیت در نقطه صفر مرزی توجه و عنایت ویژه ای را از سوی مسئولان کشوری می طلبد.

 

امام جمعه نهبندان گفت: امیدواریم سفر رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور به نهبندان، رهاوردی برای شهرستان داشته باشد تا امید به زندگی بین مردم منطقه و مهاجرت از این شهرستان کمتر شود.

 

حجت الاسلام خزائی گفت: طبق سرشماری سال های گذشته هفت هزار نفر از این شهرستان به دلیل مباحث خشکسالی و اشتغال مهاجرت داشته اند ولی امسال با توجه به بارندگی های خوب، مردم امیدوار شده اند و نیازمند توجه دولت به فرمایشات رهبری در جهت توجه ویژه به نهبندان هستیم.

 

کد خبر 963409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha