شان و کرامت پزشکان در جامعه حفظ و پاس داشته شود

شریعتی گفت: برگرداندن سلامت به جامعه باری بر دوش پزشک است و پزشکان ما در شرایط و ادوار مختلف این کار را می‌کنند از این رو شان و کرامت پزشکان در جامعه حفظ و پاس داشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (شنبه 1 شهریور) در آئین گرامیداشت روز پزشک و داروساز که در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک روز پزشک و داروساز اظهار کرد: پزشکان و کادر درمانی ما در شرایط مختلف به مجاهدت و خدمت‌رسانی به جامعه می‌پردازند.

 

استاندار خوزستان افزود: در مقابله و کنترل بیماری کرونا دیدیم که پزشکان و همه کادر درمان ما ایستادگی کردند و جانی دوباره به بیماران و جامعه بخشیدند تا اینکه خوزستان سرفراز بماند و کمر خم نکند.

 

وی اضافه کرد: قبل از آن پزشکان مورد آماج تاخت و تاز و حملات ناجوانمردانه‌ای بودند و در بحث‌های پیش آمده برای دریافت حقوق خود با حملات و هجمه‌هایی مواجه شدند و اعتبار، جایگاه، شان و منزلت آنها در جامعه توسط افرادی که اهمیت، شان و مسئولیت کار پزشکان را درک نمی‌کردند مورد قضاوت قرار گرفت.

 

شریعتی تصریح کرد: اما پزشکان ما علی‌رغم همه این‌ها نسبت به عهد خود در قبال جامعه، کشور و انقلاب ایستادند و مقاومت کردند و در آن شرایط هم صحنه را ترک نکردند و با این اقدام اهمیت کار پزشکان برای مردم، جامعه و کسانی که فضا را به نوعی غبارآلود می‌کردند، روشن شد.

 

وی ابراز کرد: پزشکان و کادر بهداشت و درمان ما در شرایط کرونا جهت خدمت‌رسانی به مردم جان خود را تقدیم کردند و ماه‌ها خود را از دیدن فرزندان و خانواده خود محروم کردند و در بیمارستان‌ها ماندند و تا به فرزندان و جامعه خود خدمت کنند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پزشکان عمری را برای کسب علم و دانش و خدمت‌رسانی و مسئولیت در قبال جامعه صرف کردند از این رو باید اقدامات آنها برای مردم تبیین شود ادامه داد: کار پزشک ایستادن در کنار بیمار تا آخر و قبول مسئولیت جان بیمار است.

 

وی با بیان اینکه برگرداندن سلامت به جامعه باری بر دوش پزشک است و پزشکان ما در شرایط و ادوار مختلف این کار را می‌کنند اذعان داشت: پزشکان ما در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیز رشادت‌ها و ایستادگی‌های بسیاری داشتند که نباید به فراموشی سپرده شود.

 

شریعتی عنوان کرد: در بحث کرونا اگرچه مشکلات زیادی را برای جامعه ایجاد کرد اما مردم را به این باور رساند که این قشر نخبه و پیشرو و مدافعان سلامت، وجدان و احساس مسئولیت و تعهد نسبت به جامعه را حفظ کردند تا بتوانند سلامت را به جامعه بازگردانند و در حفظ و توسعه آن گام‌های مؤثری برداشتند.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم شان و کرامت این بزرگواران حفظ و پاس داشته شود و این رابطه دلگرم‌کننده و امیدوارکننده همیشه برقرار باشد و جامعه انسجام خود را برای پیشرفت، توسعه و آبادانی در سایه نظام اسلامی بیش از پیش نشان دهد.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: یکی از قشرهایی که به راحتی می‌توانند در جاهای دیگری خدمت کنند و شرایط بهتری را به دست بیاورند قشر پزشک است اما تعلق آنها به این مرز و بوم و خاک و وطن و انقلاب باعث شده این چنین ایستادگی کنند و همه مشکلات را به جان و دل بخرند که امیدواریم همه قدردان زحمات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های پزشکان و کادر درمان باشند و آنها را مورد تکریم و احترام قرار دهند.

 

کد خبر 963434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha