بیشترین زکات خراسان شمالی مربوط به شیروان است

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان گفت: در بهار امسال، بیشترین زکات جمع آوری شده خراسان شمالی مربوط به شیروان بوده است.

«مرتضی صفی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: شیروان رتبه نخست زکات را در خراسان شمالی دارد که در بهار امسال با پرداخت بیشترین میزان زکات، رتبه نخست این شاخص را در خراسان شمالی از آن خود کرد.

 


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان بیان کرد: در سه ماهه سال جاری و علیرغم شیوع بیماری کرونا، مردم شهرستان شیروان پنج میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال زکات جمع آوری کردند که به گفته مسئولان استانی، این میزان بیشترین آمار جمع آوری شده زکات در بین شهرستان های استان بوده است.

 


صفی پور عنوان کرد: در مدت مشابه سال قبل مردم شیروان سه میلیارد و ۸۸ میلیون ریال زکات پرداخته بودند که میزان زکات پرداختی امسال آنان نسبت به پارسال، ۸۹ درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان اینکه همه مبالغ جمع آوری شده زکات صرف معیشت مردم شهرستان شده است، خاطرنشان کرد: هم اینک در این شهرستان ۷۰ عامل زکات در ۹۶ روستای بخش مرکزی و حومه فعالیت دارند.

 

مدیر کمیته امداد شیروان با تشکر از مردم و عوامل اجرایی زکات تصریح کرد: پرداخت به موقع زکات در رفع مشکلات اقتصادی و کاهش فقر مؤثر است.

 

به گفته صفی پور، زکات دهنده شرط خاصی نداشته و تنها باید بالغ و بر مال خود نیز تصرف داشته باشد اگر چنین شد و نصاب محصول وی به زکات رسید، آنگاه زکات بر او واجب و باید زکات مالش را پرداخت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: زکات گندم، جو، خرما و کشمش زمانی واجب می‌شود که نصاب محصول به وزن ۸۴۷ کیلوگرم برسد که البته در مصرف زکات اولویت فقرا و مساکین هستند و این سخن بدان معنی است تا زمانی که نیازمند وجود دارد، نباید زکات را جای دیگری هزینه کنیم.

 

صفی پور ادامه داد: هم اکنون ۱۵ هزار و ۷۴۰ نفر مشتمل بر هفت هزار و ۲۵۳ خانوار در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی هستند.

کد خبر 963445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha