شهید «سلیمانی» خروجی مجالس امام حسین(ع) است

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه خروجی مجلس امام حسین(علیه السلام) امثال شهید سردار سلیمانی، شهید حججی و شهید بصیری پور است، گفت: حاج قاسم سلیمانی جان خود را فدای دین خدا و دفاع از دین و مردمش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سید حمید موسوی» شامگاه (یکم شهریور) در سومین شب مراسم دهه اول محرم در فضای آزاد پارک آیت الله بهجت مهرشهر بیرجند با بیان اینکه محوریت امامت و ولایت، پیروی از مکتب عاشورا و اعتقاد به مهدویت و انتظار سه عامل موفقیت امت شیعه است، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که این سه بی خاصیت باشد و برای برنامه ریزی می کنند.

 

وی با بیان اینکه اهل بیت(علیه السلام) باید برای ما در زندگی محور باشد و عمل ما با حرف آنها یکی باشد، گفت: چنانچه نگاه به مهدویت قوی بود، انسان به یک شبهه باور و ایمانش از بین نمی رود.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بچه ها با الگوگیری از والدین با مکتب امام حسین(علیه السلام) و زندگی ایشان آشنا می شوند، افزود: وقتی مادر و پدر لباس مشکلی بر تن می‌کنند و در مجلس عزای امام حسین(علیه السلام) حاضر می شوند برای بچه ها آشنایی ایجاد می کند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ایام محرم باید برای سلامتی امام زمان(عج) صدقه داد، گفت: امام زمان (عج) صحنه عاشورا را می‌بیند، اما ما فقط می‌شنویم؛ لذا بزرگان و علما فرمودند چون داغ و غم صحنه کربلا بالا است، این شب ها برای سلامتی امام زمان صدقه بدهید.

 

وی با تاکید بر اینکه چنانچه می خواهیم یاران انقلابی و عاشورایی برای امام زمان(عج) باشیم باید نگاه جهان بینی ما به عالم هستی الهی باشد، گفت: کسانی که نگاه آنها به عالم دنیوی است، پشت سر امام حسین(علیه السلام) نمی توانند حرکت کنند، اما کسی که محاسبات او الهی است مثل عبدالحسین برونسی می‌شود که در شب عملیات متوسل به حضرت زهرا(سلام الله علیها) شد و حضرت کمکش کرد و به سلامت از میان «مین»‌ها عبور کردند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خروجی مجلس امام حسین(علیه السلام) امثال شهید سردار سلیمانی و شهید حججی و شهید بصیری پور و امثال این بزرگان است، گفت: حاج قاسم سلیمانی جان خود را فدای دین خدا و دفاع از دین و مردمش کرد.

 

ترور بزدلانه حاج قاسم در نیمه شب نشان داد که دشمن همواره بیدار است

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ترور بزدلانه حاج قاسم توسط رژیم جنایتکار و تروریستی آمریکا در ساعت یک شب دو پیام مهم برای همه ما داشت، افزود: پیام اول به مردم این بود که وقتی همه خواب هستند، سردار ایرانی بیدار است و برای دفاع از کشورش کار می‌کند تا ما راحت بخوابیم و دوم اینکه وقتی ما خواب هستیم، دشمن بیدار است و هزینه می‌کند.

 

وی با بیان اینکه رزمندگان چون نگاه آنها معنوی و الهی بود، لذا محاسبات آنها هم با دیگران فرق می کرد، گفت: متاسفیم که عده ای گرگ صفت امروز در کشور بیت المال را غارت می‌کنند، چراکه نگاه آنها به زندگی مادی و دنیوی است.

 

این کارشناس مذهبی با تشریح اینکه متاسفانه برخی‎ها در کشور باور به مهدویت و قیامت ندارند، گفت: اینها اگر ذره ای اعتقاد به مکتب عاشورا داشته باشند، زیر بار ذلت نمی‌روند که هر سازی دشمنان بزنند آنها به همان مسیر حرکت کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه چنانچه نگاه الهی شد، دلسوزی هم عوض می شود، تصریح کرد: دلسوزی یعنی نسبت به همسایه و همکار و نسبت به نماز اول وقت فرزندانمان بی تفاوت نباشیم، بعد از دلسوزی رفتار ما با همسایه، فرزند و همسر تغییر می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه والدین با فرزندان خود رفیق شوند، گفت: چنانچه با جوان‌مان رفیق شدیم، بیرون با نامحرم رفیق نمی شوند، چنانچه والدین به موضوع نماز اول وقت، حجاب و عفاف توجه کنند، فرزند الگو می‌گیرد.

 

مراسم عزاداری دهه اول محرم امسال در خراسان جنوبی در فضای آزاد و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید شده از سوی وزارت بهداشت در حال برگزاری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 963450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha