جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در گلستان

​دهرویه از اجرای اصلاح قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی دهرویه» صبح امروز (یکشنبه 2 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان از اجرای قانون ماده واحده و اصلاحیه آن در استان خبر داد و اظهار کرد: تابعیت و اعطای تابعیت به فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با مردهای خارجی تحت عنوان قانون ماده واحده در سنوات گذشته برای فرزندان که بیش از 18 سال سن داشتند و تنها به مدت یک سال قابل اجرا بود و سن دریافت تابعیت در این قانون اصلاح شده است.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران با بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر جمعیت خارجی نسبت به ازدواج با زنان ایرانی اقدام کردند و این ازدواج ها در دفاتر اتباع قانونی شده است و به صورت گذرنامه با اقامت یکساله زندگی می کردند.

 

دهرویه از وجود 27 هزار تبعه مجاز در گلستان خبر داد و بیان کرد: اتباع خارجی تعریف خود را دارد و این افراد کسانی هستند که برای اقامت دارای کارت پناهندگی و گذرنامه و طرح ساماندهی هستند.

 

وی بیان کرد: نسبت اتباع مجاز به غیرمجاز در کشور 50 درصد است و این نسبت در استان گلستان 90 به 10 درصد است و وضعیت استان به لحاظ اتباع خارجی مطلوب است و در استان این اتباع تحت کنترل هستند و افراد قانون مندی هستند.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان تأکید کرد: کمتر از سه هزار نفر اتباع غیرمجاز در استان گلستان زندگی می کنند.

 

دهرویه افزود: تبعه خارجی غیرمجاز را می توانیم براساس قانون از کشور خارج کنیم، اما بخشی از افراد در حوزه اتباع جمعیت فاقد مدرک و ورقه هویتی هستند و این افراد مدعی تابعیت جمهوری اسلامی هستند و سال ها مرزنشین بودند و تعارض قوانین داشتیم و نتوانستیم به آنها مجوز بدهیم و همچنین نتوانستیم به آنها ثابت کنیم که اتباع خارجی هستند.

 

وی تاکید کرد: سه مدرسه از کمک های بین المللی توانستیم به بهره برداری برسانیم و در تلاش هستیم به کمک یک NGO یک مجتمع چند کاربری به بهره برداری برسانیم.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان متذکر شد: سالیانه نزدیک به 350 تبعه غیرمجاز در گلستان دستگیر و اخراج می شوند البته میزان دستگیری بالاتر است و با توجه به ادعای تابعیت به دستگاه های قضایی معرفی می کنیم تا شرایط تبعیت آنها مشخص شود و غالباً این افراد افغانی هستند.

 

دهرویه بیان کرد: 150 کارت سه میلیون تومانی برای افراد اتباع خارجی که در سیل خسارت دیدند در نظر گرفته شده است و همچنین در مرحله دوم به 103 واحد آسیب پذیر توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه در استان گلستان 49 نفر از اتباع خارجی در گلستان به کرونا مبتلا شدند و 13 نفر از اتباع خارجی بر اثر این بیماری جان باختند، متذکر شد: اتباع خارجی که دارای تمکن مالی بالا باشند برای سرمایه گذاری می توانند تابعیت جمهوری اسلامی را دریافت کنند.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان بیان کرد: در ایام کرونا رئیس جمهور دستور دادند که اتباع خارجی مبتلا به کرونا رایگان درمان شوند و چند موردی در استان که برای هزینه درمان با مشکل رو به رو بودند شرایط حداقلی و تقسیط برای آنها در نظر گرفته شد.

 

کد خبر 963549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha