تظاهرات ماهیگیران فلسطینی در مقابل صهیونیستها

صدها نفر از ماهیگیران فلسطینی ساکن نوار غزه با برگزاری تظاهراتی بستن سواحل این منطقه را توسط صهیونیستها محکوم کردند و از مجامع بین المللی خواستند در این زمینه دخالت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، صدها نفر از ماهیگیران فلسطینی ساکن نوار غزه با برگزاری تظاهراتی بستن سواحل این منطقه را توسط صهیونیستها محکوم کردند و از مجامع بین المللی خواستند در این زمینه دخالت کنند.

 

بسیاری از ساکنان نوار غزه در طول یک دهه گذشته که اسرائیل نوار غزه را محاصره اقتصادی کرده است به شغل ماهیگیری وابسته هستند. بسیاری از ساکنان دو میلیون نفری نوار غزه به خاطر این محاصره در فقر و تنگدستی به سر می برند.

 

در هفته های گذشته رژیم صهیونیستی به خاطر محدود کردن جنبش حماس ساحل ماهیگیری نوار غزه را مسدود کرده است. جنگنده های صهیونیستی نیز بارها مناطق مختلفی از نوار غزه را بمباران کردند.

 

طبق آمارهای موجود حدود 4هزار خانوار فلسطینی در نوار غزه برای امرار معاش به ماهیگیری وابسته هستند. حالا حضور قایق های نظامی اسرائیل در سواحل نوار غزه وضعیت را در نوار غزه وخیم تر کرده است.

 

طبق توافق نامه اسلو که در سال 1993 منعقد شده است ، اسرائیل موظف است اجازه دهد ماهیگیران ساکن نوار غزه تا 20 مایل دریایی پیش بروند ولی هنوز این قانون عملی نشده است.

 

نوار غزه از سال 2007 تحت محاصره زمینی ، هوایی و دریایی اسرائیل بوده است که باعث کاهش سطح زندگی و همچنین سطح بی سابقه ای از بیکاری و فقر شده است.

کد خبر 963579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha