خبرگزاری شبستان با عملکرد مناسب توانسته جایگاه خوبی در رسانه و جامعه داشته باشد

حجت الاسلام محمودی گفت: خبرگزاری شبستان تا به امروز عملکرد قابل قبولی را داشته است و با پوشش خبرهای مختلف اعم از خبرهای مذهبی، اجتماعی و فرهنگی جایگاه خوبی را در جامعه و رسانه پیدا کند و این رسانه پوشش خبری و اطلاع رسانی مطلوبی داشته است.

خبرگزاری شبستان - شیراز: خبرگزاری ها همواره نقش موثری در اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بر عهده دارند و خبرگزاری شبستان در کنار رسالت دینی خود همواره در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز خوش درخشیده است.

یکی از رسالت های اصلی خبرگزاری شبستان، حوزه دینی و مذهبی است که از پوشش های خبری تا گزارش های توصیفی برای مانوس کردن جامعه و به ویژه نسل جوان با مفاهیم و ارزش های دینی تلاش مستمری دارد اما در کنار این رسالت ارزنده از پوشش موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همکاری با حوزه های مختلف شهری غافل نشده است و حجت الاسلام «عبدالرضا محمودی»، رئیس حوزه علمیه خواهران فارس به سئوالات ما در خصوص نحوه فعالیت های خبرگزاری شبستان به شرح زیر پاسخ می دهد:

 

از نظر شما نقش و رسالت رسانه های دینی در جامعه چیست؟

انتقال مفاهیم دینی متناسب با نیاز سنین مختلف جامعه در کوتاه ترین زمان و زیباترین اثر و جذب حداکثری مخاطبان از مهم ترین رسالت های رسانه دینی است. به عبارتی  تولیدات  پویا و خلاقانه با هدف اثرگذاری معنوی در راستای تربیت اسلامی در حد وسیع و در زمینه های به روز جامعه  است، نکته حائز اهمیت قبل از تولیدات تشکیل کارگروه هایی از رشته های مختلف جامعه شناسی روان شناسی اسلامی فقه خانواده و روان شناسی غربی اخلاق و... است تا با انجام مطالعات دقیق متناسب با نیاز جامعه تولیدات داشته باشند.

 

رسانه های دینی چه نقشی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی دارند؟

اگر تولیدات زیبا با مفاهیم غنی  دینی در حد وسیع و متناسب با سلایق مختلف در زمینه های به روز جامعه باشد هیچ انسان سلیم النفسی به دنبال جذابیت های کاذب نخواهد رفت مهم ترین نکته تولیدات کافی جذاب با مفاهیم دینی در قالب های اثرگذار بصری است.

 

رسانه های دینی چگونه می توانند مخاطبان جوان داشته باشند؟

لازمه جذب جوان شناخت کامل نیازهای یک جوان است، تلفیق هنر آمیخته با مفاهیم غنی دینی بی شک بر روح و ضمیر مخاطب اثرگذار خواهد بود.

 

معرفی اماکن مذهبی توسط رسانه های دینی چه تاثیری در جامعه دارد؟

صرف معرفی اماکن مذهبی گرچه خالی از لطف نخواهد بود ولی با هدف اثرگذاری اگر باشد می بایست شخصیت های صاحب اماکن مذهبی در همه ابعاد علمی تربیتی اخلاقی معرفی شوند مکان ها به خودی خود معنویت آفرین نیستند بلکه این انسان ها هستند که با روح و ضمیر پاک خود خالق آرامش و معنویت هستند، البته مطابق با اسناد روایی و دینی برخی زمین های خاص نظیر کعبه و نجف قداست علی حده دارد و خود بحث مفصلی است.

 

فعالیت های خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی، مسجدی، اجتماعی و شهری را چگونه ارزیابی می کنید و نظر شما پیرامون فعالیت و عملکرد این خبرگزاری در پوشش حوزه های مختلف خبری چیست؟

خبرگزاری شبستان تا به امروز عملکرد قابل قبولی را داشته است و با پوشش خبرهای مختلف اعم از خبرهای مذهبی، اجتماعی و فرهنگی جایگاه خوبی را در جامعه و رسانه پیدا کند و این رسانه پوشش خبری و اطلاع رسانی مطلوبی را تا به امروز داشته و با تلاش و همت مضاعف می تواند در تبیین اطلاعات و روشنگری اذهان عمومی نقش موثرتری را ایفا کند.

کد خبر 963603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha