۲۸ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری همزمان با هفته دولت افتتاح می شود

نصرآبادی گفت: همزمان با آغاز هفته دولت در خراسان جنوبی ۲۸ پروژه کشاورزی با اعتبار بیش از ۲۶۶ میلیارد ریال در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«علیرضا نصرآبادی» صبح امروز (۲ شهریور) به رسانه های گروهی اعلام کرد: برای طرح های منابع طبیعی در حوزه های آبخیزداری، جنگل، و بیابان زدایی، امسال با کمک اعتبارات ملی و استانی به ویژه تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی توانستیم ۲۸ پروژه در حوزه های مختلف منابع طبیعی را افتتاح کنیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه ها با اعتبار 266 میلیارد و 591 میلیون ریال از سرفصل های استانی و ملی در هفته دولت به بهره برداری می رسد، گفت: ۲ پروژه در بخش زهان و مرکزی شهرستان زیرکوه، سه پروژه در بخش مرکزی و سه قلعه شهرستان سرایان، ۲ پروژه در بخش های دیهوک و مرکزی شهرستان طبس، یک پروژه در بخش مرکزی فردوس، دو پروژه در بخش های قلعه زری و خور شهرستان خوسف به بهره برداری می رسد.

 

نصرآبادی گفت: همچنین از تعداد ۲۸ پروژه افتتاحی در شهرستان درمیان ۲ پروژه آبخیزداری و کنترل سیل و اجرای طرح های خاص بیابان زدایی در بخش قهستان و گزیک، سه پروژه در شهرستان سربیشه در بخش مرکزی و درح، در شهرستان قاینات پنج پروژه در بخش های سده و مرکزی، در شهرستان نهبندان پنج پروژه در بخش مرکزی، شوسف و سهل آباد و در شهرستان بشرویه سه پروژ در بخش مرکزی افتتاح می شود.



مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: در حوزه آبخیزداری 68 میلیارد و 536 میلیون ریال، در حوزه بیابان زدایی 195 میلیارد و 55 میلیون ریال و در حوزه جنگل سه میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.


وی افزود: با بهره برداری از 28 پروژه منابع طبیعی همانند سایر پروژه ها، شاهد احیای قنوات، کنترل سیلاب و افزایش منابع آب زیر زیرزمینی خواهیم بود.

کد خبر 963605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha