ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز زنجان در سوگ سرور و سالار شهیدان

امسال با توجه به موج بیماری کرونا و محدودیت های عزاداری سنتی و لزوم رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی رسانه استانی با برنامه ریزی ویژه به سوگواری سرور و سالار شهیدان خواهد پرداخت .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شبکه اشراق در قالب "حسینیه اشراق" با محوریت شعار هرخانه یک حسینیه، هرخانواده یک هیات، همراه با مردم ولایتمدار زنجان است و به طرق مختلف رسانه ای پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت را منعکس خواهد کرد.

 

ویژه برنامه های شور و شعور حسینی در 5 قسمت، حسینیه اشراق در 25 برنامه، محرم نواسی در20 قسمت وخیمه گاه در 15 برنامه در قالب های ترکیبی، میزگرد، منبر و شعر و مداحی در بیش از3500دقیقه، همراه خانواده های عزادار و بینندگان حسینیه اشراق خواهد بود.

 

سایر برنامه های روتین و تامینی شبکه اشراق هم به فراخور ماموریت و زمان برنامه، ابعادی از حماسه عاشورا را در قالب آیتم های متنوع پخش خواهد کرد.

 

معاونت صدا هم باتولید و پخش بیش از 5155 دقیقه ویژه برنامه همراه شنوندگان شبکه استانی صدا خواهد بود.

 

ویژه برنامه های حسین عاشقلری، خیمه، محرم آخشاملاری و عشق قافله سی، تولید معاونت صدا در کنار برنامه های عرشیان خاک نشین، عاشورا قافله سی، سر نی، یک نکته از این معنی و نینوای عشق و سایر برنامه های تامینی همراه با خانواده های عزادار خواهد بود.

 

معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری سنتی در تکایا، مساجد و حسینیه‌های استان، طبق پویش مردمی " هرخانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیات " به تبیین شعائر حسینی در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی می پردازد.

 

تشریح مزایای مرحله سوم طرح کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم توسط هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی در قالب کمک های مومنانه و بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند و آبرومند از دیگر محورهای معاونت اطلاعات و اخبار مرکز خواهد بود.

 

معاونت فضای مجازی مرکز هم با طراحی صفحه حسینیه مجازی، بارگزاری200قطعه ویدئوی عزاداری و سخنرانی مرتبط با محرم، انتشار نماهنگ محرم، برگزاری پویش هرخانه یک حسینیه و دریافت تصاویر مخاطبان و تولید30پوستر و اینفوگرافی با موضوع محرم درکنار مخاطبان خواهد بود.

 

گفتنی است محتواهای فوق الذکر در پلت فورم های مختلف فضای مجازی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 963629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha