کانون های مساجد گیلان میزبان عزاداران حسینی

حجت الاسلام رضوانی نژاد گفت: کانون‌های مساجد سراسر گیلان در فضای باز و با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پذیرای عزاداران و سوگواران حسینی هستند.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و اشاره به برگزاری متفاوت محرم امسال اظهارکرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی و لزوم پرهیز از تجمعات، محرم امسال با محدودیت‌هایی در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری باید در مراسم‌ها و عزاداری‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با دقت رعایت شود افزود: متولیان امر و مسئولان برگزاری مراسم‌های عزاداری باید نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت‌کنندگان، زمان برگزاری و نکات مرتبط با پذیرایی توجه کامل داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد سراسر گیلان در فضای باز و با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پذیرای عزاداران و سوگواران حسینی هستند گفت: قرآن و عترت، مقابله با کرونا، فرهنگی، هنری، خانه و خانواده، کتابخوانی و فضای مجازی از محور برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد گیلان در محرم امسال است.

 

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری محافل انس با قرآن و ختم صلوات به نیت شهدای کربلا با بهره‌گیری از فضای مجازی خبر داد و اعلام کرد: انس با قرآن در شب عاشورا، قرائت زیارت عاشورا، برپایی نماز ظهر عاشورا، سخنرانی ائمه جماعت به همراه پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌های این ایام در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

وی با اشاره به معرفی کتاب به‌ویژه کتب عاشورایی از سوی کانون‌های مساجد در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به نیازمندان، برپایی روضه‌های خانگی و تبیین اهداف عاشورا از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ماه محرم است.

 

 

کد خبر 963684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha