فراهم شدن ۱۴ هزار تخت بیمارستانی برای پاییز و زمستان

جان بابایی گفت: برای فصل پاییز و زمستان که همزمانی کرونا و آنفولانزا را داریم، برنامه ریزی شده است تا ۱۴ هزار تخت بیمارستانی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «حمیدرضا جان بابایی» در نشست با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه بعد از گذشت ۶ ماه از شیوع کرونا در کشور، به رغم تلخی‌هایی که در از دست دادن بیماران و کادر درمان داشته‌ایم، توانسته‌ایم زیرساخت‌های لازم برای ارتقا خدمات به مردم را فراهم کنیم، گفت: ۱۵۰۰ تخت ویژه بیماران مبتلا به کرونا با تجهیزات دستگاه تنفس مصنوعی با همکاری شرکت های دانش بنیان راه اندازی شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز و زمستان سال جاری دشوار و نگران کننده است. افزود: برنامه ریزی شده است تا پایان سال، ۱۴ هزار تخت بیمارستانی فراهم شود تا در این دو فصل با مشکل کمبود تخت بیمارستانی مواجه نشویم.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی بیماران در مناطق کم برخوردار هستند امکانی فراهم شده است تا به صورت مجازی و از راه دور بیمارانی که در مناطق کم برخودار هستند ویزیت شوند.

جان بابایی گفت: هم اکنون بیماران غیر کرونایی نیز به بیمارستانها مراجعه می کنند و از مردم درخواست می کنم تا با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل ها هموطنان خود را یاری نمایند تا بیمارستانها با ازدیاد تقاضا مواجه نباشد.

کد خبر 963773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha