موفقیت های دولت بدون همکاری سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی امکان پذیر نبود

استاندار کرمان گفت: موفقیت‌ هایی‌ که دولت در سطح کشور و استان داشته بدون همکاری سپاه‌ و بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی امکان‌ پذیر نبود‌ و کمک‌ و همفکری‌ این‌ نهادها‌ باعث‌ خوشحالی ما و رضایت مردم‌ بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان محمدجواد فدایی یکشنبه (۲ شهریور) در دیدار فرمانده سپاه ثارالله‌ استان به مناسبت هفته دولت بیان کرد: اصل هفته دولت‌ یادآوری خاطرات دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر است‌ و در این هفته چه خوب است مروری بر منش‌ و ویژگی‌ های‌ آن ها داشته باشیم و مدیران‌ و کارکنان‌ دولت  آن‌ ها را در رأس‌ امور و فعالیت  های‌ خود قرار دهند.

 

 

استاندار کرمان با اشاره‌ به اینکه تواضع‌، جدّیت، اخلاص در کارها و دیگر ویژگی‌ های این ۲ شهید از عواملی‌ بود که‌ باعث‌ ماندگاری‌ نام‌ آن‌ ها در تاریخ و اذهان شد؛ ادامه داد: از همکاری سپاه تشکر می کنیم‌ و موفقیت‌ هایی‌ که دولت در سطح کشور و استان داشته بدون همکاری سپاه‌ و بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی امکان‌ پذیر نبود‌ و کمک‌ و همفکری‌ این‌ نهادها‌ باعث‌ خوشحالی ما و رضایت مردم‌ بود.

 


فدایی‌ تصریح کرد: در استان‌ کرمان نسبت‌ به سال قبل علی رغم مشکلات‌ موجود فعالیت های بیشتری‌ انجام شده و در هفته دولت سال گذشته‌ ۵۰۰‌ میلیارد تومان پروژه‌ در سطح‌ استان‌ به بهره برداری رسید در حالی که امسال در این‌ هفته ۳‌ برابر سال گذشته یعنی بیش از ۱۵۰۰‌ میلیارد تومان‌ پروژه‌ و طرح‌ های عمرانی به بهره برداری خواهد رسید‌ که نشانه‌ تلاش ها، همکاری‌ ها و فضای‌ امنی است که ایجاد شده است.

 


وی خاطرنشان‌ کرد: سال گذشته در  هفته دولت حدود ۳۰۰‌ میلیارد تومان‌ پروژه کلنگ زنی شد امسال هم در هفته دولت حدود ۹۰۰ میلیارد تومان عملیات‌ اجرایی پروژه ها آغاز خواهد شد یعنی ۳ برابر کار جدید نسبت‌ به سال قبل شروع می شود.

 


استاندار کرمان‌ گفت: بحث‌ کرونا وقت‌ و انرژی‌ زیادی از سیستم‌ اجرایی‌ و نظام‌ گرفت به طوری‌ که‌ در استان‌ کرمان‌ در بحران‌ کرونا ۳۹‌ جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا داشتیم ‌ و در ۳۴ جلسه ملی مبارزه با کرونا شرکت کردیم؛ وقت زیادی می گیرد و زمانی که باید نظارت‌ ها‌ آغاز می شد ۸‌ جلسه‌ در این خصوص برگزار و  برنامه ریزی های لازم‌ انجام  شد که کمک کننده و مؤثر بود.

 

 

وی خاطرنشان‌ کرد: در ابتدای شیوع کرونا با تعطیلی دانشگاه ها، مدارس و بازار‌ توانستیم‌ وضعیت استان کرمان را از لحاظ شیوع‌ این ویروس‌ حفظ کنیم‌ که تا حدودی موفق‌ بودیم‌ امّا از زمان بازگشایی بازار، اصناف و مراکز‌؛ پیش بینی‌ افزایش‌ ابتلا را داشتیم‌ و این  افزایش‌ هم مشاهده‌ شد که با پیگیری ها، نظارت‌ ها و برنامه  ریزی‌ های لازم این وضع‌ ثابت‌ ماند‌ و از سیر صعودی کاسته شد.

 


فدایی با بیان‌ اینکه مدّتی‌ است که شیوع بیماری، آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان کرمان‌ سیر نزولی‌ را طی می کند؛‌ خاطرنشان کرد:  این کنترل وضعیت و سیر نزولی با کمک ارگان‌ ها، مردم و به ویژه کمک های سپاه  حاصل شد امیدواریم‌ همکاری‌ ها ادامه پیدا کند و عوامل‌ بسیج  در بحث نظارت همچنان‌ به کار خود ادامه دهند تا این بحران در کشور و استان کنترل شود و شاهد برگشت به زندگی عادی باشیم‌.

 


وی با اشاره به مزیت‌ های کرونا‌ گفت: در این مدّت بیشتر سفرها و جلسات اداری حذف شد و جلسات با فرمانداران به صورت مجازی برگزار می شود؛ قبلاً شروع هفته دولت با تجدید میثاق کارکنان‌ دولت با شهدا و غبارروبی مزار شهدا انجام می شد که اکثر‌ مدیران هم شرکت می کردند  امّا امسال از چند اداره به عنوان نمونه دعوت کردیم‌ و سعی داریم همایش‌ ها و جلسات محدود باشد تا تجمعات‌ باعث شیوع بیماری کرونا نشود.

 

 

کد خبر 963852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha