۴۰ درصد کشاورزان انزلی محصول خود را برداشت کردند

نوربخش از خسارت شدید باران به محصولات برنج در شهرستان بندرانزلی خبر داد و گفت: ۴۰ درصد کشاورزان انزلی محصول خود را برداشت کردند.

«رضا نوربخش » در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی اظهار کرد: هزار هکتار از پنج هزار هکتار زمین شالیزاری انزلی بیمه محصولات کشاورزی بودند که بارندگی های دو هفته اخیر خسارت شدیدی به آنان وارد کرده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرانزلی ادامه داد: 40 درصد از کشاورزان این شهرستان موفق به برداشت محصول خود شده اند و 60 درصد باقی مانده دچار خوابیدگی (ورس) شده اند.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه هزینه برداشت آن مقدار از محصولات رسیده که دچار خوابیدگی شده اند بالا می رود و مابقی که نارس بوده و ساقه آنان خوابیده خسارت بیشتری خواهند دید.

 

نوربخش درخصوص نحوه پرداخت خسارت به کشاورزان صدمه دیده از باران گفت: شرایط کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نکرده اند از طریق وزارت کشور به صندوق حوادث اعلام می شود تا بتوانند خسارت ناشی از این حادثه را دریافت کنند.

 

وی در پایان از کشاورزان خواست در زمان مقرر نسبت به بیمه اراضی شالیزاری خود اقدام کنند و توصیه های هواشناسی و نظر کارشناسان را برای کاشت و برداشت به موقع جدی بگیرند.

کد خبر 963857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha