مسجد پایگاهی برای حمایت مردم  است

امام جمعه سنقروکلیایی گفت: مسجد همواره پایگاهی برای حمایت از مردم بوده است .

حجت الاسلام اله رضا اکبری امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به نقش حمایتی مساجد در ادوار مختلف به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در زمان جنگ مساجد محلی برای یادگیری دفاع از ناموس دفاع از غیرت ، شرافت و امنیت این کشور مبدل شد .

 

وی با بیان اینکه مساجد از جهات مختلف دارای اهمیت است افزود: در همه  فراز نشیب هایی که برای مردم و انقلاب پیش آمده مسجد یک پایگاه مهم برای حمایت از مردم مبدل شد و در زمان شیوع ویروس کرونا اولین کسانی که پروتکل های بهداشتی را مورد توجه قرار دادن مسجدی ها بودند.

 

 امام جمعه سنقر تصریح کرد: مساجد در زمینه مقابله با کرونا به صورت گند زدایی اماکن ومعابرپیشگام بوده و  در کمک به کادر پزشکی بسیاری از جوانان مساجد حضور فعال داشتند.

 

وی با اشاره به نقش مساجد در کمک به اقشار آسیب پذیر از کرونا خاطر نشان کرد: مساجد در کمک به اقشار آسیب پذیر از کرونا و اجرای رزمایش های همدلی در مساجد ، تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان مشارکت فعال داشته و در خیلی از شهر های بزرگ از ظرفیت مساجد در جهت تولید آب میوه تازه و توزیع آن بین بیمارستان هایی که درگیر کرونا استفاده شد .

 

حجت الاسلام اکبری در پایان گفت: دیگر اقدامات مساجد در زمان مقابله با ویروس کرونا تهیه غذای گرم و توزیع آن و شناسایی افراد کم درآمد و آسیب پذیر بوده که بسیاری از این کار های خیر از مساجد شروع شدو تداوم پیدا کرد.

کد خبر 963937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha