ضرورت معرفی ثاراللهیان به دنیا/ حضور در گلزارشهدای کرمان جزو برنامه های ثابت شهید سلیمانی بود

مدیرگلزار شهدای کرمان وجه اهمیت معرفی ثاراللهیان را به دلیل وصیت شهید سلیمانی برای تدفین در گلزار شهدای کرمان دانست و گفت: شهید سلیمانی هرگاه به کرمان می آمد حضور در گلزارشهدا را حتماً در برنامه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مدیرگلزار شهدای کرمان، دوشنبه(۳ شهریور) در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور زائرانی از کشورهای مختلف در گلزار شهدای کرمان طی قریب هشت ماه پس از شهادت شهید سلیمانی؛ ضرورت غنی سازی حضور زائران شهید سلیمانی در سایه برنامه های فرهنگی را مسئله مهمی خواند و بر لزوم معرفی ثاراللهیان آرمیده در جوار فرمانده شهید لشکر ۴۱ ثارالله تأکید کرد.

 

وی وجه اهمیت این موضوع را به دلیل وصیت شهید سلیمانی برای تدفین در گلزار شهدای کرمان دانست و اظهار داشت: شهید سلیمانی می توانست برای حرم مطهر امام حسین یا حرم امام رضاعلیهمالسلام، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم و خیلی جاهای دیگر از این قبیل وصیت کند اما وصیت کرد مرا کنار شهید حسین یوسف الهی دفن کنید.

 

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید سلیمانی هرگاه به کرمان می آمد حضور در گلزارشهدای کرمان را حتماً در برنامه داشت؛ افزود: یکی از نزدیکان شهید سلیمانی نقل کرد یکبار که ایشان آمدند کرمان، ساعت ۳ نیمه شب گفتند برویم گلزار شهدا، گفتم این وقت شب؟ شهید سلیمانی اصرار داشت برویم؛ رفتیم گلزار، شهید سلیمانی در سایه تاریکی یک دیوار ایستاد و مشغول نماز شد. یک دفعه در آن تاریکی و خلوتی گلزار پیرزنی جلو آمد، من به دلیل مسائل امنیتی جلو رفتم و مانع از نزدیک شدن او به سردار شدم؛ پیروزن گفت، من فقط درخواست کمک دارم. شهید سلیمانی که نمازش تمام شده بود گفت موضوع چیست؟ گفتم این خانم درخواست کمک دارند. شهید سلیمانی به من گفت ۵۰ هزار تومان به او بده؛ من دست در جیبم کردم و دیدم دقیقاً ۵۰ هزار تومان در جیبم هست!

 

وی ادامه داد: شیعبان ترکمن از آمرلی با تاج گل به مزار شهید سلیمانی آمدند و می گفتند «کلنا جنودک سلیمانی» انگار دارند با کسی رودرو صحبت می کنند و می گفتند تو ما را نجات دادی.

 

مدیرگلزار شهدای کرمان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور ۲۰ مشخه برای ارزش گذاری استان ها دارد که یکی از آنها حضور مردم در گلزارهای شهدا است؛ گفت: طبق بررسی چند سال پیش شورا، مردم استان کرمان با حضور حداقل دو بار در هفته در گلزار شهدا رتبه نخست کشور را در این شاخصه داشتند.

 

وی ادامه داد: پس از شهادت شهید سلیمانی ۱۴ هزار دانش آموز از ۱۵۰ مدرسه در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند و هم اکنون نیز برنامه های عزاداری محرم پس از نمازمغرب و عشا و صبح ها قرائت زیارت عاشورا با رعایت پروتکل های بهداشتی در گلزار شهدا برگزار می شود.

 

این راوی دروان دفاع مقدس از تدوین بیش از ۲۰۰ خاطره در قالب خاطرات کوتاه یک تا ۵ خطی به مناسبت فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی خبر داد و افزود: وقتی آیت الله حقیقی از علمای کرمان از دنیا رفتند شهید سلیمانی با من تماس گرفتند که ایشان در گلزار شهدا به خاک سپرده شود؛ بنده گفتم در گلزار که نمی شود اما می توان در نزدیکی گلزار این کار را کرد. شهید سلیمانی گفتند اکثر این شهدا پشت سر آیت الله حقیقی نمازخواندند{و از شاگردان او بودند} بهرحال در نزدیکی گلزار مراسم تدفین انجام شد.

 

وی بیان کرد: پس از این ماجرا به دیدار خانواده آیت الله حقیقی رفتیم، یکی از نزدیکان ایشان نقل کردند آیت الله حقیقی قبل از انقلاب در خواب می بینند کعبه را به این نقطه از شهر کرمان آوردند و مردم گرداگرد آن می چرخند تا اینکه پس از انقلاب با دفن نخستین شهید در مکان فعلی گلزار شهدای کرمان آیت الله حقیقی تعبیر خواب خود را متوجه می شوند و اصرار به دفن در این مکان داشتند.

 

مدیرگلزار شهدای کرمان در پایان اعلام کرد: آماده دریافت پیشنهادت و نقطه نظرات همگان از سراسر کشور در خصوص پربار کردن برنامه های فرهنگی گلزار شهدای کرمان هستیم.

کد خبر 963994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha