ترویج فرهنگ کتابخوانی راهی برای گسترش آگاهی عمومی

معاون پرورشی و تربیت بدنی ادراه کل آمورش و پرورش استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی راهی برای گسترش آگاهی عمومی در جامعه است.

سید محسن سجادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به اهمیت فرهنگ کتابخوانی در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه راهی برای بالا بردن سطح فرهنگ در جامعه اسلامی است.

 

وی افزود: در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه در جامعه آموزش و پرورش استان مرکزی طرح کتابخوانی ویژه فرهنگیان را در دستور کار خود دارد.


معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: برای اجرای این طرح سه هزار جلد کتاب تهیه و بین فرهنگیان استان توزیع شده است.

 

سجادی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور آگاهی‌بخشی و ضرورت منشور توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح اطلاعات فرهنگیان استان در زمینه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح یک دوره آموزشی ضمن خدمت به صورت غیرحضوری برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است، گفت: در دوره آموزشی غیر حضوری نیز کتاب‌هایی با موضوع شیطان‌شناسی فرقه‌ای منادی فساد، آفتاب و سایه‌ها(نگرشی بر جریان‌های ظهور معنویت‌گرا) و دویست پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(عج) تهیه و در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است.

 

سجادی با بیان اینکه کتاب پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان(عج) ویژه دبیران دینی و قرآن دوره متوسطه است، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های مهم منتظران مهدی(عج) آشنایی با امام زمان(عج) وشناخت آن بزرگوار است، منتظران باید با امام زمانشان آشنا شوند و جامعه انسانی را با چنین شخصیتی که با ظهورش جهان غرق در نور خواهد شد آشنا کنند که در این راستا فرهنگیان نقش بسیار مهمی دارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 96403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha