راه اندازی ۲ حسینیه سیار به همت اوقاف گیلان

حجت الاسلام علیزاده از راه اندازی دو حسینیه سیار به همت اداره اوقاف رشت در ایام محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام «ستار علیزاده» در حاشیه نشست هم‌اندیشی ستاد استانی راه اندازی حسینیه‌های سیار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری حسینی به شیوه متفاوت برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به اقدام مخلصانه فرهنگی حاج محمود کریمی در راه اندازی حسینیه سیار اشاره کرد و افزود: برای ترویج شور و شعور حسینی حسینیه سیار در رشت راه اندازی می‌شود.

 

وی از راه اندازی ۲ حسینیه سیار توسط اداره اوقاف رشت و ۲ حسینیه دیگر به همت سپاه قدس گیلان خبر داد و گفت: این کاروان های عزاداری سیار از پنجم محرم، فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

 

علیزاده با بیان اینکه این حسینیه های سیار تا دوازدهم محرم به فعالیت خود ادامه می دهند، گفت: حسینیه های سیار با هدف بهره مندی افرادی که امکان حضور در مراسم عزاداری را ندارند، تدارک دیده شده است.

 

وی اضافه کرد: حسینیه های سیار، عصرها در نقاط مختلف شهر رشت به اجرای مراسم عزاداری می‌پردازند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با اشاره به شیوع کرونا و شرایط خاص امسال در موضوع عزاداری، افزود: اسلام بر حفظ سلامت انسان ها تاکید دارد و تاکید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در رعایت پروتکل های بهداشتی بیانگر همین امر است.

 

وی با بیان اینکه مخالفت جریان استکبار با جریان عاشورا امروزه بیش از گذشته است، گفت: مکتب عاشورا با وجود تلاش های دشمنان یک جریان قوی و اثرگذار بوده است.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا تا زمان ظهور امام زمان( عجل الله) می تواند بساط کفر و ظلم و ستم را جمع کند و اگر دنیایی توام با آرامش و آسایش می خواهیم موظف به تبلیغ معارف عاشورا هستیم.

 

 

کد خبر 964032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha