استان ایلام ۸ سال از توسعه و رشد عقب مانده است

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاه به اینکه استان ایلام ۸ سال از توسعه و رشد عقب مانده است، گفت: هم اکنون این استان نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام،  روز دوشنبه(۳ مرداد) در دیدار با «سعید اوحدی»، رئیس بنیاد شهید کشور با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با تسلیت ایام سوگواری سروروسالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار کرد: شهید رجایی تنها ۲۸ روز رئیس جمهور و یکسال تصدی نخست وزیری کشور را به عهده داشت ولی به واسطه عشق به مردم در یاد ملت ایران ماندگار شد.

 

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» در ادامه با اشاره به سابقه ایثارگری جناب آقای  اوحدی، ریاست کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، افزود: خدا را شاکریم که جنابعالی از جامعه معزز ایثارگران هستید و در این مسئولیت قرار گرفته اید.

 

کریمی تبار ضمن اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی در استان اظهار کرد: استان ایلام به واسطه حضور در دفاع مقدس، ۸ سال از توسعه و رشد عقب مانده و نیاز به توجه ویژه دارد. 

 

امام جمعه ایلام ضمن اشاره به فرمایش امام راحل (ره) که فرمودند نگذارید پیشکسوتان خون  و شهادت در پیچ و خم زندگی خود به فراموشی سپرده شوند، افزود: انصافا سال های گذشته در حق این پیشکسوتان استان کوتاهی هایی صورت گرفته و لازم است که جبران شود.

 

وی  با تاکید بر اینکه ما مدیون این قشر هستیم، گفت: از تلخ ترین لحظاتی که طی دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران استان داشتیم این بود که با التماس و جاری شدن اشکهایشان پیگیر اشتغال فرزندان خود بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: برخلاف سایر استان ها که از وجود سرمایه گذار خصوصی در بخش های مختلف صنعت برخوردار هستند ایلام محروم ایلام تنها از نعمت ۲ شرکت پتروشیمی و سیمان با ظرفیت پایین اشتغال برخوردار بوده است.

 

 کریمی تبار با اشاره به اینکه معضل اشتغال و وضعیت بد معیشت و فرهنگی علاوه بر شهرستانهای استان در روستاها هم نمود دارد، افزود: طی دیداری که از یکی از روستاهای اطراف داشتیم مردم از وضعیت اشتغال گلایه مند بوده و تقاضای رفع موانع را دارند.

 

وی تصریح کرد: ایثارگران عزیزی که در شرایط سخت معیشتی زندگی را سپری می کند منتظرند تحت پوشش طرح قرار بگیرند.

 

امام جمعه ایلام در ادامه به مشکل بیمه و درمان جانبازان از کارافتاده و والدین شهدایی که دچار کهولت سن و بیماری هستند اشاره و خاطرنشان کرد: در طول جنگ تحمیلی مردم استان متحمل آسیب های جسمی ناشی از بمباران و رنج های بسیاری شدند.

 

کد خبر 964189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha