محرم و صفر فرصت ارتقای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام میرقاسمی با بیان اینکه هدف از قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: محرم و صفر فرصت تقویت و ارتقای فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام «رضا میرقاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: قیام و حرکت امام حسین (ع) برای احیای دین مبین اسلام و سنت فراموش شده نبوی و امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان خرم آباد خاطرنشان کرد: باید از فرصت ماه های محرم و صفر برای تقویت و ارتقای فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر بهره گرفته شود.

 

وی یاد آور شد: پس از مرگ معاویه و تغییر شرایط که از طرفی یزید به فسق و فجور و بی دینی  شهرت یافته بود و از انجام هیچ گناهی  حتی بصورت علنی  پروا نمی کرد .

 

حجت الاسلام میر قاسمی با اشاره به چگونی قیام امام حسین(ع)، گفت: در پی نارضایتی های عمومی مردم و اعلام آمادگی تعداد زیادی از مردم کوفه برای همراهی امام، امام حسین (ع) زمینه را برای افشای چهره واقعی بنی امیه  و یاری دین خدا  فراهم دید و  قیام و حرکت خویش را آغاز کرد.



وی افزود: امام حسین (ع) در مرحله نخست و در صورت امکان درصدد تشکیل حکومت  اسلام ناب محمدی (ص) بود و در غیر اینصورت با شهادت خود و یارانش به تکلیف خود  عمل می کرد.

 

حجت الاسلام میرقاسمی ابراز کرد:  امام کلمات  گوهربار خویش را که طی نامه ای به  جمعی از بزرگان بصره نوشته بود  همانا شما را به کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) فرا می خوانم چرا که این گروه سنت پیامبر را از بین برده اند و بدعت در دین را احیاء کرده اند، اگر سخنان مرا بشنوید و فرمانم را اطاعت کنید شما را به راه راست هدایت می کنم.


رئیس عقیدتی سیاسی  فرماندهی انتظامی شهرستان خرم آباد در ادامه گفت : معاویه برای پیشبرد مقاصد خود و تحکیم پایه های حکومت فاسد اموی که سخت به آن علاقه داشت، در احکام اسلامی  و دین  بدعت هایی پدید آورد  که مهمترین آنها  انحراف خلافت از مسیر صحیح خود و تبدیل آن به سلطنت استبدادی و موروثی  به ویژه انتخاب فرزند  فاسد و ناصالحش برای ولایت عهدی و زمامداری حکومت اسلامی بود.

 

حجت الاسلام میرقاسمی افزود: شاید  بتوان صریح ترین و رساترین تعبیر امام (ع) در تبین انگیزه اصلی قیامش را جمله ای دانست که در وصیت نامه خویش به برادرش محمد حنفیه نوشت  که من از روی سرمستی، گردنکشی، تبهکاری، و ستمکاری قیام نکرده ام  بلکه به پا خواسته ام  تا کار امت جد خویش به صلاح آرم و می خواهم که امر به معروف و نهی از منکر کنم و روش جدم و پدرم علی بن ابیطالب را در پیش گیرم.

کد خبر 964198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha