مراسم عزاداری دهه اول محرم در فرهنگسرای قرآن

فرهنگسرای قرآن به مدت ده شب میزبان هیئت دانش آموزی منتظران ظهور است.

ه گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای قرآن، در حال و هوای فصل عاشقی هیئت منتظران ظهرو و هیئت محبان الائمه به مدت 10 شب در فرهنگسرای قرآن اقامه عزا دارند.


این مراسم به همت هیئت نوجوانان عاشورایی است که با عشق و ارادت خود به اباعبدالله الحسین از جان و دل به ساحت مقدس ایشان خدمت می کنند.


این مراسم با رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. مهمانان از بدو ورود با دستگاه تب سنج و ضدعفونی آغاز می شود و با جانمایی فضا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هیئت مستقر می شوند. این مرکز در دهه اول ماه محرم میزبان هیئت دانش آموزی منتظران ظهور است.


در این عزاداری ها قرائت قرآن قاریان ممتاز و سخنرانی و مداحی عاشقان حضرتش بخش اصلی مراسم را تشکیل می دهد.شیخ علی نجار حیدری سخنران و مداحان نیز حاج سید حسین جلیلیان، کربلایی امیر بابک، کربلایی هادی رسولی و حاج محمد صفایی هستند.


بهره گیری از پتانسیل کودکان و نوجوانان در اجرای


برنامه و برگزاری مراسم از ویژگی های هیئت منتظران ظهور است. در شب متعلق به حضرت رقیه سلام الله علیها شعرخوانی هستی ربیعی دختر شش ساله هیئتی حس و حال و مظلومیت اهل بیت را در فضا طنین انداز کرد.


همچنین این هیئت یک رسم قدیمی داشت که شب های محرم به درب منزل شهدای محله می رفتند،‌ اما امسال با توجه به شرایط ویژه و عدم حرکت دسته عزاداری، هر شب به نیت سه شهید ، عکسشان در ورودی هیئت جانمایی شده و عزاداران حسینی با ذکر صلوات و فاتحه ای یاد این غیورمردان را گرامی می دارند.


علاقمندان برای حضور در این مراسم می توانند هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء به نشانی خیابان قزوین نرسیده به میدان شمشیری نبش خیابان شهید کاظمی مراجعه نمایند.

کد خبر 964227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha