دفاع از قشر محروم در برابر قدرتمندان وظیفه دولت، قوه مقننه و قضائیه است

شهریاری گفت:طبقات محروم مورد عنایت خاص دولت باشند و رفع محرومیت و دفاع از آنان در برابر قدرتمندان، وظیفه بزرگ دولت، قوه مقننه و دستگاه قضائی محسوب شود در نظام اسلامی هیچکس به خاطر تمکن مالی و یا ارتباط خویشاوندی نباید در مدیریت نفوذ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا شهریاری» امروز( ۳ شهریور) در یکصدو سومین جلسه علنی شورای شهر ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) گفت:نهضت حسینی سرآمد همه نهضت‌های بزرگ تاریخ است و از این رو الهام بخش همه جنبش‌ها و حرکت‌های شکوهمند است. نهضت حسینی یگانه حماسه‌ای است که تاریخ را متحول کرده و مرزهای حق و باطل را تبیین نموده است این نهضت در زمانی آغاز شد که آموزه ها و تعالیم اسلامی وارونه معرفی می شد و جامعه دینی در مسیر انحراف از اهداف و زیر ساخت های خود قرار گرفته بود و به تدریج به دوره بتاده است پیشین سوق داده می شد و با اشراف گری و تجمل خواهی از آرمان خود، فاصله می گرفت و زمینه را برای حکومت ناصحان فراهم می‌آورد.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد افزود:در چنین جامعه ای امام حسین (ع) نماد ارزشهای خاموش گردید و فریاد در گلو مانده اسلام شد و علم اصلاحات را برافراشت، حقیقت این است که نهضت عاشورا در چند در زمان و مکانی محدود انجام شد، اما شعاع تاثیرگذاری آن دنیای اسلام را فرا گرفت و به نمادی آرمانی برای آزادی خواهان حقیقت طلب تبدیل گشت و معیار عزت و سعادتمندی بشر گردید، در نهضت عاشورا آموزه های بسیاری وجود دارد که هر فراز آن می تواند چراغی فروزان، فرا روی نخبگان و کارگزاران امروز باشد.

 

وی گفت:شهامت، از الفبای حماسه حسینی است، ترس و بزدلی در پیشگاه این نهضت جایی ندارد. صلابت و استواری امام حسین (ع) به گونه ای است که کارگزاران اموی و حتی عناصر به اصطلاح خیر خواه، در مقابل عظمت آن کوچک و از درک آن ناتوانند، گذشتن از دلخوشی های زندگی و نه گفتن به تعلقات آن، چیزی نیست که به توان به راحتی از کنار آن گذشت.

 

شهریاری افزود:به استقبال مرگ رفتن و همه چیز را در خدمت احیای دین گرفتن، معیار خلوص حرکت های آسمانی است و این پیامی است که امام حسین (ع) در حرکت تاریخی خود آنرا جاودانه ساخت او در جای جای سخنان خویش کارگزاران جامعه را به دست شستن از مطامع و خوشی‌های زود گذر زندگی فرا می خواند و نسبت به گرفتار آمدن ایشان در چنگال دلخوشی ها و زیادت طلبی ها و خود محوری‌ها هشدار می‌دهد و البته که این هشدار مرز و زمان نمی شناسد و نسل خاصی را در بر نمی گیرد بلکه در ابدیت زندگی های بشری، عاشورای حسینی بهترین چراغ راهنما برای ایجاد یک جامعه سالم و پویا به دور از تبعیض و عاری از ظلم و ستم جباران و تمامی خواهان و تثبیت کننده آزادی و تبیین کننده کرامت انسانی است.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه عاشورا حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی ایران دارد و انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، جا دارد عملکرد چهار دهه گذشته بخش فرهنگ و مدیریت فرهنگی کشور آسیب شناسی جدی شود تا مشخص شود به چه میزان به آرمانها و ارزش ها وفادار بوده‌ایم. و در چه حوزه هایی از آن فاصله گرفته ایم، تا بتوانیم اولویت ها و راهبردهای فرهنگی کشور را برایدهه پنجم انقلاب تدوین نمائیم.

 

وی اظهارکرد:مردم ایران به خاطر مشکلاتی که در کشور وجود دارد، اعتراضاتی دارند. وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به هیچ وجه در شان و منزلت ملت ایران نیست و این وضعیت نشان می‌دهد که از آرمان های اولیه انقلاب فاصله گرفته‌ایم و اگر بپذیریم که عاشورا تاثیرگذارترین رویداد وحادثه مهم تاریخی محسوب می شود که فلسفه اصلی آن مقابله با ظلم و فساد و ایجاد حاکمیت اخلاق و اصلاح جامعه و حفظ کرامت انسانی است، باید در بعضی از عملکردهای خود تجدید نظر نمائیم.

 

شهریاری گفت:در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب های تلخ و شیرین وجود دارد که تعیین کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. نظام جمهوری اسلامی با هدایت بنیان گذار فرزانه آن و همچنین جان فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، حرکت خود را آغاز کرد، در این میان شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، شهید رجایی و شهید باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام هفته دولت در تاریخ انقلاب گشوده است.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد ادامه داد:هفته دولت، فرصتی است تا عملکرد دولت ها که با اهداف بزرگی چون پایبندی کامل به دین خداو اصرار بر عدالت طلبی، مبارزه با فساد، پاک دامنی، صداقت و توجه به محرومان روی کار می آیند، برای مردم بیان شود، در نظام اسلامی باید همه افراد جامعه در برابر قانون و در استفاده از امکانات خدادادی میهن اسلامی، یکسان و در بهره مندی از مواهب حیات، متعادل باشند، هیچ صاحب قدرتی قادر به زورگویی نباشد و هیچکس نتواند بر خلاف قانون میل و اراده خود را بر دیگران تحمیل کند.

 

وی تاکید کرد:طبقات محروم مورد عنایت خاص دولت باشند و رفع محرومیت و دفاع از آنان در برابر قدرتمندان، وظیفه بزرگ دولت، قوه مقننه و دستگاه قضائی محسوب شود در نظام اسلامی هیچکس به خاطر تمکن مالی و یا ارتباط خویشاوندی با هسته قدرت و خارج از چهارچوب قانون نباید در امور سیاسی کشور و در مدیریت جامعه دخالت و نفوذ کند و هیچ تدبیری نباید در جامعه به افزایش شکاف میان فقرا و اغنیا بینجامد.

 

شهریاری ادامه داد: و این همان تفکری بود که در آغاز شکل گیری انقلاب همه خیر خواهان و وطن دوستان به آن می اندیشیدند و اگر احساس می کنیم که هنوز بعد از متجاوز از ۴۰ سال به این مهم دست نیافته ایم باید بپذیریم که در تصمیم گیری ها تصمیم سازی ها دچار اشتباه شده ایم و زاویه فکر و عملمان را به سوی منافع ملی و اسلامی جامعه تغییر دهیم.

کد خبر 964255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha