مردم به روند کاهشی کرونا در مازندران کمک کنند/ لزوم پرهیز از سفرهای غیرضرور

موسوی گفت: همه مردم پیشگیری را جدی بگیرند تا روند بیماری کرونا در مازندران کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ «سیدعباس موسوی» امروز(3شهریور) در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز و شهدای بزرگ پزشک مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران،‌ با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: مردم پیشگیری را جدی بگیرند تا روند بیماری کاهش پیدا کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندرانبا اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۸۰۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه بستری هستند.

 

 وی کاهش مراقبت‌های اجتماعی، احساس امنیت کاذب در مقابل بیماری و رعایت نکردن فاصله‌گذاری مناسب را از عوامل افزایش بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: کادر بهداشتی و درمان برای سلامت جامعه و ارتقای سلامت هیچ محدودیتی قائل نیستند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه با شروع کرونا خدمات و فعالیت‌های جامعه پزشکی بیشتر شده است، ادامه داد: مردم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

موسوی خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه باید، ضمن استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی با پرهیز از مسافرت به قطع چرخه بیولوژیک انتقال ویروس این بیماری کمک کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران که به صورت ویدئوکنفرانسی در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز و شهدای بزرگ پزشک مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران سخنرانی کرد نیز گفت: شاهد فداکاری جامعه در کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا هستیم و قدردان این خدمات هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی‌لائینی» از زحمات و تلاش‌های فراوان ستاد مبارزه با کرونا در سطوح ملی، استانی و شهرستانی در مبارزه با کرونا تقدیر و بر لزوم مشارکت و همراهی همه مردم و نهادها در پیشگیری از ویروس تاکید کرد.

 

کد خبر 964256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha